Muutamaa vuotta mallin esittelyn jälkeen Honda tarjoaa NT 1100 -matkapyörälle koko joukon uudistuksia vuodelle 2025.
Hondan ase perinteisten matkapyörien luokkaan, NT 1100, saa vuodeksi 2025 koko joukon päivityksiä. Africa Twin -pohjaista moottoria on uudistettu, elektroniikan tueksi on lisätty 6-akselinen IMU-yksikkö, DCT-vaihteistoa on päivitetty, ulkoasua on raikastettu ja ajomukavuus on entistä parempi. Viimeisenä, mutta ei vähäisimpänä mallii on nyt saatavilla semiaktiivisella jousituksella.
Moottorin osalta Hondalla on keskitytty parantamaan keskikierrosten suorituskykyä. 270-asteista kampiakselia käyttävän rivikakkosen iskutilavuus on yhä 1084 kuutiosenttimetriä, mutta puristussuhteen nostamiseksi (10,5:1 vs. 10,1:1) männät ovat entistä korkeammat. Lisäksi kaasuläpän ohjausta optimoitu, moottorin kartoitusta päivitetty ja suutinten kulmaa muutettu. Kampiakseli ja kiertokanget ovat uudet ja entistä kestävämmät. Ilmansuodatinkotelon imuputkien halkaisijaa on kasvatettu (25 vs. 33 mm) ja kiihdytyssuppiloiden pituutta on kasvatettu. Näillä eväin maksimivääntö on 112 newtonmetriä 5500 kierroksella (aiemmin 105 Nm / 6250 r/min). Maksimiteho pysyy ennallaan 102 hevosvoimassa 7500 kierroksella. Moottori täyttää Euro 5+ -vaatimukset.
Elektroniikka saa tuekseen kuusiakselisen IMU-yksikön tajoamat tiedot, eli ajoavustimet tunnistavat pyörän kallistuksen kaikkiin suuntiin. Tämä tarkoittaa, että säädettävä sutimisenesto ja ABS-jarrut tunnistavat kallistuksen, minkä lisäksi kuljettajan tukena on keulimisenhallinta ja takapyörän nousun hallinta. Esiasetettuja ajoasetuksia on kolme, minkä lisäksi käyttäjä voi laatia kaksi omaa asetustaan.
NT 1100:n tapauksessa DCT-vaihteisto on ollut hyvin suosittu, ja 66 % eurooppalaisista asiakkaista valitsi DCT-kaksoiskytkinvaihteiston perinteisen manuaalin sijaan. Muun ajoelektroniikan lisäksi DCT saa tietoa IMU-yksiköltä vuosimallista 2025 alkaen. DCT:tä on päivitetty, jotta liikkellelähdöt ja hidasajo sujuisivat entistä jouhevammin. Toimintaa on myös päivitetty vastaamaan moottorin vääntävämpää luonnetta. DCT-vaihteistossa on automaatti- ja manuaalitila. Manuaalitilassa kuljettaja vaihtaa vaihteita itse ohjaustangon painikkeilla, automaattitilassa käytettävissä on asetukset D ja S. D on tavallisen ajon taloudellinen asetus, S puolestaan sporttinen. S-tilassa on vielä valittavissa kolme eri aggressiivisuuden tasoa, joten itselleen sopivan asetuksen löytää varmasti.
Vuodesta 2025 alkaen NT 1100 on saatavilla myös semiaktiivisella Showa EERA -jousituksella, joka säätää vaimennusasetuksia ECU:n, IMU:n ja haarukoiden sensoreiden tarjoamien tietojen perusteella ajon aikana useita kertoja sekunnissa. Jousituksella on neljä perusasetusta, Urban, joka vastaa vakiomallin jousitusta, Tour tehostaa vakautta kovissa nopeuksissa ja raskaasti kuormattuna, Rain pehmentää vaimennuksia matalaan kitkaan sopivaksi ja User mahdollistaa kuljettajalle omien asetusten tekemisen. Myös takajousen esijännitys säätyy elektronisesti. EERA tuo pyörään vain yhden kilon lisää painoa.
NT 1100:n uusi muotoilu on suunniteltu toiminnalliseksi, ja aerodynamiikalta on haettu hyvää suojaa kuljettajalle sekä matkustajalle. Tuulilasi on helposti säädettävissä sekä kulman että korkeuden osalta ja ilmanohjaimet vievät ilmavirtaa pois käsiltä ja jaloilta. Istuin on ylellinen ja kuljettajan paikka on entistä tilavampi. Istuinkorkeus on ennallaan 820 millissä. Vakiovarustukseen kuuluvat sivulaukut ovat entistä suuremmat (37/36 vs. 33/32 litraa) – molemmille puolille mahtuu umpikypärä. Mittaristossa on kolme näyttöasetusta sekä täydet yhdistettävyysominaisuudet. Vakiovarustukseen kuuluva litiumioniakku säästää painosta 2,5 kiloa. Ja luonnollisesti lisävarusteita on tarjolla kattava valikoima.