Moto2-luokka korvasi GP-sarjassa 250-kuutioiset kaudesta 2010 alkaen. Honda on toiminut alusta lähtien Moto2-luokan virallisena ja samalla ainoana moottorintoimittajana.
Honda on tehnyt moottorien osalta vuodesta 2013 lähtien yhteistyötä Motorland Aragonista käsin toimivan espanjalaisyhtiö ExternPron kanssa ja se tiivistyy jatkossa entisestään.
– Moto2 on ollut menestys sen alusta alkaen ja siitä tulee koko ajan vain parempaa!, hehkuttaa Dornan toimitusjohtaja Carmelo Ezpeleta.
– Honda on ollut ainoa moottorintoimittajamme ensimmäisestä kisasta vuonna 2010 lähtien ja olen kiitollinen siitä, että jatkamme näillä moottoreilla. Hondan moottori on osoittautunut teknisesti erittäin luotettavaksi. Toivotan tervetulleeksi myös ExternPron, joka on tehnyt tähän mennessä hyvää työtä kautta edeltävillä testijaksoilla, jatkaa Ezpeleta.
HRC:n varatoimistusjohtaja Shuhei Nakamoto muistuttaa samalla Moto2-luokan luonteesta ponnahduslautana MotoGP:hen.
– Moto2 jatkaa kuljettajien valmistamista MotoGP-luokkaan ja Honda on mielellään mukana jatkossakin siinä.
Kallio saavutti päättyneellä kaudella Moto2-luokan MM-hopeaa ja hänellä on plakkarissaan 1+1 vuoden mittainen sopimus italialaisen Italtrans-tiimin kanssa.
Moto2-luokan mielenkiintoa lisää suomalaisittain myös se, että Aki Ajon johtama Ajo Motorsport on tekemässä kovaa kyytiä aluevaltausta keskiluokkaan.
Ajon tiimin ranskalaiskuljettaja Johann Zarco kilpailee Kallion tavoin runkovalmistaja Kalexin pyörällä. Kalexista on kehkeytynyt kahden viime kauden kuluessa luokan selkeä mahtimerkki.
KTM ilmaisi aikoinaan kiinnostuksensa Moto2-luokkaan aavistaen ilmeisesti samalla, että Honda on moottoreineen jatkossakin vahvoilla. MotoGP-luokkaan kaudella 2017 palaava KTM on voittanut Moto3:n kaikki kolme merkkimestaruutta, joskin se viimeisin meni todella täpärälle vahvassa vastaiskussaan onnistunutta Hondaa vastaan.