Vuosi sitten EICMA-messuilla nähty CB 1000 Hornet on antanut odottaa itseään. Vielä ennen perus-Hornetin myynnin aloittamista Honda on esitellyt sen kaveriksi paremmin varustellun SP-version.
CB 1000 Hornetin voimanlähde perustuu vuosimallin 2017 Firebladen moottoriin, joka SP-versiossa tuottaa 157 hevosvoimaa 11000 kierroksella ja 107 newtonmetriä 9000 kierroksella (perus-Hornetissa 152 hv/11000 rpm ja 104 Nm/9000 rpm). Vakiovarustukseen kuuluu quickshifter sekä viisi ajoasetusta, joista kaksi on muokattavissa. Ajoasetukset vaikuttavat tehontuottoon, moottorijarruun, keulimisenhallintaan ja sutimisenestoon. Vaihteiden välityksiä on muokattu nakupyöräkäyttöön – pykälät 1-5 on suunniteltu maksimoimaan kiihtyvyyttä ja kuutonen tarjoamaan rentoa menoa moottoritievauhdeissa. Kytkimessä on avustava luistotoiminto.
Jousitus on yhdistelmä Showaa ja Öhlinsiä. Täysin säädettävän 41-millisen Big Piston -etuhaarukan vaimennukset on eriytetty. Takaiskari on Öhlinsin täysin säädettävä TTX36 hydraulisella esijännityksen säädöllä. Takajousitukselle herkkyyttä tuo luonnollisesti Pro-Link. Edessä käytetään Brembo Stylema-jarrusatuloita ja 310-millisiä levyjä. Rungon kierojäykkyys on 70 prosenttia suurempi kuin vuosimallin 2024 CB 1000 R:ssä, minkä luvataan terävöittävän ajettavuutta. Rengaskoot ovat 120/70-17 ja 180/55-17.
Honda ilmoittaa mallin märkäpainoksi 212 kiloa, josta 50,9 % on etuakselilla ja 49,1 % taka-akselilla. Ajoasentoa kuvataan perinteiseksi streetfighteriksi. Istuinkorkeus on matalat 809 millimetriä, korkea ohjaustanko kurottuu lähelle kuljettajaa, tehden ajoasennosta pystyn ja jalkatappien sijoittelu on sporttinen.
5-tuumaisesta TFT-mittaristosta löytyy tavanomaiset matkapuhelimen yhdistettävyysominaisuudet. Honda tarjoaa uutuusmalliin kattavan valikoiman varusteita, joista on valinnan helpottamiseksi laadittu myös varustepaketteja.