Pari viimeistä vuotta kilpailuun on saanut osallistua poliisien lisäksi myös siviilikuljettajat. Kilpailu ajetaan normaalin asvalttirallin tavoin. Pikataipaleita oli tänä vuonna 14 kappaletta, joiden yhteismitta oli 169 km. Siirtymineen matkaa tuli hieman reilu 300 km.
Ralliautot ajavat pikataipaleet ennen moottoripyöriä. Koska ralliautot oikovat mutkia, tulee asvaltille aivan älyttömästi soraa. Moottoripyöräkuljettajat vetävät mutkiin siis melkoisella riskillä. Vauhdit kilpailussa ovat hirvittävän kovia. Nopeimmalle pyörälle mitattiin erikoiskokeella hieman reilun 260 km/h huippunopeus. Melkoista haipakkaa, ottaen huomioon että reitillä ei ole mitään turva-alueita. Reittiä reunustaa koko matkan joko piikkilanka, rauta- tai kiviaita tai puut.
Handcuff Team Police Finlandia edustivat Erkki Vikman, Sampo Siiriäinen ja Tero Kiira. Vikman sijoittui hienosti poliisiluokan viidenneksi. Sampo Siiriäinen oli poliisiluokan 17. Siiriäinen sijoittui samalla 450-kuutioisten kolmanneksi. ”Rosvona” eli siviilinä osallistunut toimittaja Tero Kiira sijoittui hienosti siviiluokan toiseksi ja kokonaiskilpailun kolmanneksi! Suomen joukkuetta vahvisti Leo Leinonen Spauk (Suomen Poliisien autourheilukerho) ja joukkue nappasi hopeaa. Kilpailun jälkeen joukkueen mietteet tiivisti Tero Kiira; ”Nyt tämä on koettu ja täytyy tarkkaan miettiä lähteäkö uudestaan, on tämä sellaista tanssia viikatemiehen kanssa!” Kalpean aavistuksen kilpailusta saat katsomalla videoita alla olevista linkeistä kilpailun erikoiskokeista. Niissä Englantilainen moottoripyöräpoliisi Nigel Stevens näyttää mallia kuinka pätkiä ajetaan.
Kakkospätkä
Kolmospätkä
Ensimmäinen pikataival, ensimmäinen osa
Ensimmäinen pikataival, toinen osa
Teksti: Handcuff Team Police Finland