Gas Gas on hyödyntänyt viime vuosina kartuttamaansa Dakar-kokemusta ja kehittänyt uuden Raidin, jossa on keskitytty tekniseen kestävyyteen. Niin mekaanisista kuin esteettisistäkin osista on pyritty tekemään entistä kestävämpiä, jotta pyörä selviytyisi kovimmistakin iskuista.
Alusta on täysin uusittu. USD-haarukka on Marzocchilta ja B46-iskunvaimennin Reigneriltä. Polttoainekapasiteetti on kokonaisuudessaan 30 litraa. Yksi uutuuksista on 10-litrainen tankki, joka on sijoitettu moottorin alle.
450-kuutioinen yksimukinen on saanut uuden airboxin, minkä ansiosta pyörä selviytyy entistä paremmin hiekka- ja vesiolosuhteista, sekä uuden pakoputkiston, joka on entistä paremmin integroitu alustaan sen tehokkaammaksi suojaamiseksi haastavassa maastossa. Myös keulaan on tehty koko joukko parannuksia. Pyörä on muun muassa saanut uudet valot, ja esimerkiksi navigointilaitteita on muokattu.
Teksti Jonathan Balsvik