Italialainen Fausto Gresini voitti kaksi 125-kuutioisten maailmanmestaruutta ratamoottoripyöräilyssä. Kilpailu-uransa jälkeen hän loi menestyksekkään uran tallipäällikkönä.
MM-sarjaan Fausto Gresini nousi 125-kuutioisten luokkaan kaudeksi 1983 ajokkinaan MBA. Avausvoitto tuli seuraavalla kaudella sen jälkeen, kun alle vaihtui Garellin pyörä. Kauden 1985 päätteeksi Gresini kruunattiin kolmen voiton ansiosta piikkiluokan maailmanmestariksi. Seuraavakaan vuosi ei ollut neljän voiton ja MM-hopean ansiosta huono, mutta varsinainen jättipotti oli luvassa kaudella 1987. Fausto Gresini voitti peräkkäin kauden kymmenen ensimmäistä MM-lähtöä ja 125-kuutioisten mestari oli selvillä. Usean Garelli-kauden jälkeen Gresini ajoi yhden kauden Aprilialla ja viisi kautta Hondalla – kaikki 125-kuutioisten luokassa – kunnes ripusti ajohanskat naulaan 21 MM-osakilpailuvoiton ja yli 1000 kerätyn MM-pisteen jälkeen.
Gresinin nimi ei kuitenkaan kadonnut MM-näyttämöiltä, vaan päinvastoin se näkyi siellä vieläkin näyttävämmin. Ratamoottoripyöräilyä seuraaville hänen johtamansa Team Gresini on tuttu. MM-menestystä toi ensimmäiseksi vuonna 2001 Daijiro Kato 250-luokan mestaruudellaan. Vuonna 2010 oli tiimin vuoro voittaa Moto2-maailmanmestaruus Toni Eliasin ajamana ja 2018 Moto3-mestaruus tuli Gresinin tiimin Jorge Martinille. Vuonna 2019 Gresini juhli MotoE-luokan mestaruutta, kun Matteo Ferrari keräsi kauden aikana suurimman pistepotin.
Fausto Gresini sairastui joulukuussa 2020 koronaan. Tammikuussa hänen kuntonsa kääntyi parempaan suuntaan, kunnes tila heikkeni ja hänet vaivutettiin koomaan. Gresini menehtyi 23. helmikuuta 2021.