KTM viimeistelee Duken 30. juhlavuoden kunniaksi Duke-malliston esittelemällä päivitetyn 1390 Super Duke R:n.
1350 cm3, 190 hevosvoimaa 10000 kierroksella ja 145 newtonmetriä 8000 kierroksella. Siinäpä ne tärkeimmät KTM:n uudesta 1390 Super Duke R:stä.
Kasvaneen moottorin – ja sitä myötä voimavarojen – lisäksi Super Duke on saanut päivityksen ulkonäköönsä. Uusi ”Projector Predator” -LED-ajovalo on 700 grammaa aiempaa kevyempi ja sisältää saattotoiminnon. Uusi tankki on 17,5-litrainen, eli tilavuus on kasvanut puolellatoista litralla. Tankkikatteet ovat uudet ja niihin on lisätty siivekkeet. Myös takarunkoa on muutettu entistäkin sirommaksi, mikä tukee Super Duken hyökkäävää ilmettä.
Tankin alla on uusi airbox ja ilmanottoa on muutettu. Moottorin iskutilavuutta on kasvatettu suurentamalla sylinterien halkaisijaa. Myös venttiilikoneistoa on päivitetty.
Takaiskunvaimennin on uusi, täysin säädettävä WP APEX nopean ja hitaan vaimennuksen säädöillä. Myös 48-millinen WP APEX USD -haarukka on uusi ja sen puristus- ja paluuvaimennukset on eritelty putkikohtaisesti. Pitoa maksimoi asetuksiltaan optimoitu sutimisenesto.
Samalla KTM esittelee semiaktiivisella jousituksella varustetun 1390 Super Duke R Evon, joka on varustettu WP SAT -jousituksen uusimmalla versiolla. Elektronisen ohjauksen kerrotaan tarjoavan erittäin laajan säätöalueen ansiosta sopivat asetukset mukavasta cruisailusta aina rata-ajoon. Mallin voi halutessaan lisävarustella Suspension Pro -moduulilla.
Muita teknologiapäivityksiä ovat päivitetyt Performance- ja Track-ajotilat, jotka sisältävät tiedonkeruun ja kierrosajanoton. Moottorijarrun hallinta on saatavilla lisävarusteena.
Värimaailman osalta 1390 Super Duke R ja Evo ovat saatavilla vuoden 2005 alkuperäisen 990 Super Duken värimaailmaa muistuttavalla värityksellä.