Älä masennu, jos olet pettynyt Hondan vähäisiin uudistuksiin 20-vuotista taivaltaan juhlivaan Firebladeen. Olisihan se tietenkin ollut mukavaa, jos pyörä olisi saanut vaikkapa V4-moottorin tai edes luistoneston, mutta Biken ensikohtaaminen uuden CBR 1000 RR:n kanssa osoittaa, että pienetkin uudistukset ovat tehneet Hondasta entistä paremman.
Portimãon aaltoleva asfaltti paljastaa erityisesti uuden alustan toimivuuden. Ilmeinen on myös moottorin parantunut käytös. Big Piston -haarukka tarjoaa paremman tuntuman, muttei sukella yhtä syvään kuin perinteinen USD jarrutettaessa 270 km/h vauhdista. Showan takaiskari takaa loistavan pidon ja parantunut moottorin keskivääntö suorastaan linkoaa pyörän ulos kaarteesta, kohti seuraavaa sisääntaittopistettä. Oikeastaan pyörä ei edes tarvitse luistonestoa.
Koeajoraportti on luettavissa kokonaisuudessaan Bikestä lähiaikoina.