Lorenzo kuittaa kaudesta noin 12 miljoonaa euroa raapaisten Ducatin palkkakirstua pohjia myöten. Tallikaveri joutuu tyytymään hiluihin Lorenzon liksaan nähden.
Ducatin nykyisistä kuljettajista Andrea Dovizioso tienaa kaudesta tiettävästi noin 3,5 miljoonaa euroa ja Andrea Iannone kaksi miljoonaa vähemmän.
Kumpikaan ei tosin valita kohtaloaan. Molemmat ovat valmiita tyytymään nykyiseen palkkatasoonsa, kunhan vain saavat jatkaa Ducatilla.
Mutta toisen on siis lähdettävä.
Ducati kiinnittää toisen
kuskinsa Mugellon jälkeen
Päätös Lorenzon tallikaverista saa kuitenkin odottaa suosiolla ensi viikolla Mugellon radalla ajettavan Italian GP:n jälkeistä aikaa.
Ducatilta on vahvistettu, että he eivät halua mitään häiriötekijöitä kotikisaansa. He haluavat sieltä vain voiton, joka olisi Ducatille kuninkuusluokan ensimmäinen sitten Casey Stonerin kaudella 2010 Australiassa saavuttaman ykkössijan.
Alkukaudelta paljon huomiota vieneen siirtopalapelin osat alkavat loksahdella lopullisesti paikoilleen, kun Maverick Vinales ilmoittaa ennen Italian GP:tä suuren ratkaisunsa sen osalta, siirtyykö hän Valentino Rossin rinnalle Yamahalle, vai jatkaako hän Suzukilla.
Iannone on jo turvannut selustaansa käymällä neuvotteluja mahdollisesta siirtymisestä Suzukille. Dovizioso on puolestaan keskustellut ainakin KTM:n kanssa.
Ducati ei sen sijaan ole tarjonnut pienintäkään vihiä siitä, kumman Andrean he haluavat pitää. Lisäksi varikkohuhuissa soppaa on hämmennetty parhaillaan Malesian kisaan valmistautuvan Chaz Daviesin nimellä.
Superbiken maailmanmestaruudesta meneillään olevalla kaudella taistelevaa ja Ducatin testikuljettajan Casey Stonerin hyvänä ystävänä tunnettua Daviesia on valjastettu varsinaisena mustana hevosena ensi kaudeksi MotoGP-luokkaan.
Mikä on Kallion tilanne?
Kuninkuusluokan siirtomarkkinoista on kehkeytymässä myös suomalaisittain erittäin mielenkiintoiset.
KTM:n jo tässä vaiheessa varsin hyvään iskuun testikuljettajana piiskanneen Mika Kallion itävaltalaistyönantajan taholta on annettu ymmärtää, että he hakevat Bradley Smithin rinnalle toista kisakuskia nykyisistä Moto2-luokan piloteista.
Pajatso todellisista tekijämiehistä alkaa kuitenkin olla sillä taholla tyhjä sen jälkeen, kun Jonas Folger solmi sopimuksen Yamahan Tech 3-tiimin kanssa ja Ajo Motorsportin Johann Zarco on menossa Suzukille.
Olisiko Kalliolla sittenkin saumat tavoittelemaansa kisakuskin paikkaan? Toivotaan ainakin näin.