Sporttipyörän moottorissa tietysti kiinnostaa teho- ja vääntölukemat. 1100-kuutioisen katumallin huipputehoksi ilmoitetaan 210 hevosvoimaa 13 000 kierroksella. Maksimivääntöä löytyy 120 newtonmetriä ja maksimiväännön kerrotaan olevan käytössä 8750 ja 12 250 kierroksen välillä. Moottorissa on Ducatille tyypilliseen tapaan desmodrominen eli pakko-ohjattu venttiilikoneisto. Maksimikierrosluvuksi ilmoitetaan 14 000 kierrosta minuutissa.
Moottorin suunnittelussa on lähdetty liikkeelle Ducatin MotoGP-moottorista, ja mm. poraus on säilytetty samana, 81 millissä. Peruskonstruktio on 90-asteinen V4, jota on kallistettu taaksepäin 42 astetta. Tällä sanotaan saavutettavan optimaalinen painojakauma ja lisäksi kompakti moottori mahdollistaa takahaarukan kiinnityskohdan siirtämisen mahdollisimman eteen, eli svingistä saadaan pitkä ja siten jousituksen toiminnasta ja ajettavuudesta hyvä.
Sytytysjärjestys on 0-90-290-380, eli vasemmanpuoleisten sylinterien sytytys on lähellä toisiaan ja sitten pienen tauon jälkeen oikeanpuoleisten sylinterien sytytys peräkanaa. Ruiskurungot ovat ovaalinmuotoiset ja halkaisijaksi ilmoitetaan 52 milliä. Moottorin painoksi ilmoitetaan 64,9 kiloa, eli vain 2,2 kiloa enemmän kuin vanha kaksisylinterinen Superquadro-moottori, jonka uusi V4 korvaa. Alhaiseen painoon on päästy runsaalla alumiinin ja magnesiumin käytöllä. Öljynvaihtohuoltojen väli on korkeasta viritysasteesta huolimatta 12 000 kilometriä ja venttiilivälykset tarkastetaan joka toisessa huollossa.
Katukäyttöön tarkoitettu 1100-kuutioinen Panigale V4 tulee markkinoille vuoden 2018 aikana ja Superbike-luokkaan soveltuva litrainen versio vuonna 2019. Hintoja ei vielä ole ilmoitettu.
Nelisylinterinen 90-asteinen V4, iskutilavuus 1103 cc
neljä venttiiliä sylinteriä kohden, Desmodrominen venttiiliohjaus
Sylinterimitat: 81 x 53,5 mm
Puristussuhde: 14:1
Teho: 155 kW (210 hv) / 13 000 rpm
Vääntö: 120 Nm / 8750 – 12 250 rpm
Paino 64,9 kg