Ducatin toimitusjohtaja Claudio Domenicalin mukaan italialaisvalmistaja suunnittelee Streetfighter V4:n rinnalle pienempää versiota, jonka tekniikka perustuu Panigale V2:een.
Domenicalin mukaan 208-hevosvoimainen Streetfighter V4 saattaa joidenkin motoristien mielestä olla liiankin äärimmäinen vaihtoehto.
-Ducati haluaa tarjota nakupyöriä eri segmenteissä ja toisaalta meillä on valmiina aihiona jo Panigale V2, vihjailee Domenicali yrityksen tulevista suunnitelmista.
Mistään pienitehoisesta nakupyörästä ei Streetfighter V2:n kohdallakaan olisi kysymys, sillä Panigale V2:n 955-kuutioinen moottori tarjoilee käyttöön 155 hevosvoimaa ja 104 newtonmetriä. Kuivapainoksi ilmoitetaan 176 kiloa ja tankattunakin paino jää tasarahaan eli 200 kiloon. Jos peilataan Panigale V4:n ja Streetfighter V4:n eroja, niin voidaan päätellä että Streetfigher V2:n teholukema voisi olla 150 hevosvoimaa ja paino tulisi säilymään kutakuinkin samana kuin katetussa versiossa.
Panigale V2:n varustukseen kuuluvat kuljettajan valittavat ajomoodit, luiston- ja keulimisenestot, sekä ylös- että alaspäin toimiva quickshifter sekä moottorijarrutuksen voimakkuuden säätömahdollisuus. Streetfighter-versiossa varustelutaso pysyisi oletettavasti samana. Suurin ero isompaan Streetfighteriin tulisi olemaan se, että 150-hevosvoimainen V2 ei tarvitsisi tankin sivuille erillisiä siipiä pitämään keulaa maassa kiihdytyksissä.
Panigale V4:n hinnat alkavat 31 800 eurosta ja Streetfighter V4:n hinta on 26 700 euroa. Kun Panigale V2:n hinta on 25 700 euroa, niin siitä voidaan arvioida pikku-Streetfighterin hinnan jäävän noin 20 000 euron tasolle. Jäädään odottelemaan, esitelläänkö uutuus jo ensi syksyn Milanon kansainvälisessä moottoripyöränäyttelyssä.