Kaudeksi 2021 Panigale V4 -malliston huipulle esiteltiin huippukevyt SP-versio. Nyt samaa ennakoidaan Streetfighter V4:lle.
Panigalen SP -versiossa on sama 1103-kuutioinen ja 214-hevosvoimainen Desmosedici Stradale -moottori kuin muissakin versioissa. Siitä voidaan päätellä, että Streetfighter V4 SP:n moottorikin olisi sama 208 hevosvoimainen versio kuin muissa nakumalleissa. Suorituskykyä parannettaisiin lähinnä keventämällä pyörää ja ulkonäköä muokattaisiin vieläkin makeammaksi.
Suurin yksittäinen muutos on odotettavissa vanteisiin. Streetfighter V4:n vanteet ovat valualumiinia ja S:n vanteet hieman kevyemmt takoalumiinivanteet. Panigale SP:n tapaan Ducati tuskin valitsisi hiilikuituvanteita, vaan Streetfighter saisi magnesiumvanteet, joilla painonsäästön lisäksi olisi positiivinen vaikutus pyörän kääntyvyyteen ja ketteryyteen. Panigale SP:stä voitaisiin hyvinkin lainata kuivakytkin ja 520-ketju, jolla säästetään 400 grammaa. S-mallin Öhlins-jousitus säilyisi ennallaan ja jarruissa muutoksia olisi korkeintaan pääsylinterin osalta.
Jos muoviset lokasuojat, etuvalon ympärysmuovit, siivet ja pakoputken lämpösuojat vaihdetaan hiilikuituisiksi, saadaan sillä aikaiseksi pieni painonsäästö mutta ennen kaikkea eksklusiivisempi ulkonäkö. Jalkatappisarja olisi loogista vaihtaa samalla tavalla billet-mallisiin säädettäviin kuin Panigale SP:ssä. Muutoksilla Streetfighter V4S:n 199 kilon paino tankattuna putoaisi parilla kolmella kilolla.
Mutta missä viipyy tämä Claudio Domenicalin vihjaama Streetfighter V2:
Aiempi uutinen Panigale V4 SP:stä: