Ducati on päivittänyt Panigale V4:n ulkoasun, tekniikan ja ergonomian osalta. Päivityksessä hyödynnetään elektroniikan ja aerodynamiikan viimeisimmät edistysaskeleet.
Ducati on esitellyt uusitun version Panigale V4 -sporttimallistaan. Uutuus on päivitetty niin alustan, moottorin, elektroniikan kuin ulkoasunkin osalta.
Alustaan Ducatin insinöörit ovat hakeneet renkaiden kehityksen hyödyntämiseksi lisää jäykkyyttä. Eturunko on uusi ja takahaarukka on vaihtunut kaksipuoleiseen. Takahaarukan ja vanteen yhteispaino on 2,7 kiloa aiempaa matalampi ja uusi eturunko on melkein kilon ensistä kevyempi, ja molempien jäykkyydet on optimoitu tuntuman parantamiseksi. Näillä eväin Panigalen luvataan yltävän 60 asteen maksimikallistukseen.
Karvalakkimallin ostaja joutuu tyytymään Sachsin ja Showan jousituskomponentteihin, mutta S-mallissa käytetään Öhlinsin kolmannen sukupolven semiaktiivista jousitusta, jonka säätöalue on aiempaa laajempi ja säädöt nopeammat. Näin se kykenee tarjoamaan parempaa mukavuutta kadulle sekä äärimmäistä suorituskykyä. Jarrujen osalta Ducati luottaa Bremboon, jonka uudet Hypyre-etusatulat tekevät ensiesiintymisensä Panigalessa. Uudet satulat ovat paitsi kevyemmät, myös haihduttavat lämpöä tehokkaammin. Jarruissa nähdään yhteistyössä Boschin kanssa kehitetty Race eCBS -järjestelmä, joka auttaa kuljettajaa hyödyntämään takajarrua eri ajotilanteissa ammattilaisen tavoin. Race eCBS esimerkiksi ajtivoi takajarrua kaarteessa vielä etujattun vapauttamisen jälkeen.
Moottoriin on kaivettu karvan verran lisätehoa muuttamalla nokkien profiileja ja lisäämällä nostoa. Muuttuvapituuksisten kiihdytyssuppiloiden pituuksia on hienosäädetty, ja pitkän ja lyhyen asennon ero on kasvanut entisestä. 1103-kuutioisen moottorin suoritusarvoiksi ilmoitetaan 216 hevosvoimaa 13500 kierrosella ja 121 newtonmetriä 11250 kierroksella. Akrapovicin pakoputkistolla maksimitehon saa nostettua 228 heppaan.
Katteiden uusiin muotoihin on haettu vaikutteita legendaarisesta 916-mallista, joihin on yhdistettu Desmosedici GP:n aerodynaamisia elementtejä. Uusi kate pienentää ilmanvastusta 4 prosenttia ja pitää kuljettajan paremmin suojassa ilmavirrasta. Myös jäähdytystä on tehostettu. Ilmanvastuksen pienenemisestä huolimatta uudet siivekkeet tarjoavat yhtä paljon downforcea kuin aiemmassakin mallissa. Ajoasento on suunniteltu maksimoimaan kuljettajan aerodynaaminen integrointi pyörään sekä parantamaan pyörän hallittavuutta. Kuljettajalle on myös liikkumisen helpottamiseksi reilusti tilaa.
6,9-tuumainen mittaristo sisältää muun muassa GPS-ajanottolaitteen ja tiedonkeruun. Elektroniikan tukena on MotoGP:n tarpeisiin kehitetty Ducati Vehicle Observer (DVO), joka mahdollistaa elektroniikan entistä tarkemman toiminnan. DVO:ta hyödyntävät sutimisenesto, keulimisenhallinta ja lähtöavustin. Kuljettajaa avustavat myös luistonhallinta, moottorijarrun hallinta ja quickshifter.