Ducati on esitellyt odotetun Streetfighter V4:n, jolla se pyrkii vahvistamaan nakupyörien tehokuninkuuden.
Ducatin vuoden 2020 malliston tähti on uusi, odotettu Streetfighter V4, joka on saatavilla myös ylellisempään V4 S -versiona. Malli perustuu läheisesti Panigale V4 -superbikeen, josta on poistettu katteet ja clip-on-tankojen tilalle on asennettu leveä streetfighter-ohjaustanko. Moottori on Desmosedici Stradalesta peräisin oleva 1103-kuutioinen, vakiovarustuksessa 208-hevosvoimainen 90-asteinen V4. Nakupyörien tehokuninkuus varmistuu viimeistään Akrapovicin valmistaman Ducati Performance -pakoputkiston asentamisen myötä – lisävarusteputkiston kerrotaan nostavan tehot huikeaan 220 hevosvoiman lukemaan. Samalla pyörän paino putoaa kuusi kiloa.
Streetfighter V4 on varustettu kuusiakselisella IMU-yksiköllä, joka tarjoaa apua ajamiseen kaikissa tilanteissa tehostaen sekä suorituskykyä että turvallisuutta. Elektroniikkapaketista löytyykin kaikki kuviteltavissa olevat kirjainyhdistelmät.
Huippuluokan elektroniikan lisäksi Ducati on valjastanut aerodynamiikan valjastamaan hurjia tehoja. Ducati Corsen kehittämien siivekkeiden kerrotaan kehittävän 28 kilon alas painavan voiman 270 km/h nopeudessa, mikä vähentää eturenkaan kevenemistä kovissa nopeuksissa. Siivekkeiden kerrotaan myös tehostavan vakautta kaarteisiin jarrutettaessa.
Alustan osalta V4:ssä käytetään Showan 43-millistä BPF-keulaa ja takaiskunvaimennin on peräisin Sachsilta, kun V4 S luottaa vastaavan kokoiseen Öhlins NIX30-haarukkaan ja TTX36-iskunvaimentimeen, jotka ovat elektronisesti säädettävissä. Jarrujen osalta molemmat mallit luottavat edessä Brembon Stylema-satuloihin ja 330-millisiin etulevyihin, takana levy on 245-millinen. Tavallinen (jos sellaisesta tässä yhtydessä voi puhua) V4 on varustettu valuvantein, mutta V4 S:n vanteet ovat taotut, mikä osaltaan laskee mallin painoa hieman. Streetfighter V4:n ajovalmis paino on 201 kiloa ja V4 S:n lukema on 199 kiloa.