Ducati esittelee kaudeksi 2023 Scramblerista toisen sukupolven, johon kuuluu kolme mallia: Full Throttle, Icon ja Nightshift.
Ei syytä huoleen, uudessakin Scramblerissa on trellis-teräsputkirunko, ilmajäähdytteinen Desmodue-V2-moottori, leveä stonga, matala painopiste ja se on ajettavuudeltaan hauska. Paljon on silti muuttunut.
Moottori on 2,5 kiloa kevyempi, ja mm. märkäkytkin on nyt kahdeksanlevyinen ja se tarjoilee aiempaa kevyemmän kahvatuntuman. Vaihteiston toiminta on entistä sujuvampaa. Koko pyörän paino on neljä kiloa alempi, ja moottorin lisäksi painonsäästöä on haettu rungosta ja takasvingistä, johon monojousi on nyt asennettu aiempaa keskeisemmin. Takarunko on nyt pultattavaa mallia. Ajomodeja on kaksi, Road ja Wet. Ducati Traction Control -luistonestojärjestelmä kuuluu vakiovarustukseen, samoin kaarre-ABS-jarrut. Quickshifter-vaihdeavustimen saa lisävarusteena, paitsi Full Throttlessa se kuuluu vakiovarustukseen.
Iconissa on uusi tankki ja tarjolla peräti kuusi eri värivaihtoehtoa. Stonga on siirretty alemmas ja lähemmäs kuljettajaa. Istuin on muotoiltu aiempaa virtaviivaisemmaksi
Full Throttle on malliston urheilullisin, myös ajoasennoltaan. Numerolaatan #62 viittaa vuoteen 1962, jolloin ensimmäinen Ducati Scrambler esiteltiin. Termignonin putki ja lyhyempi etulokasuoja tuovat lisää urheilullisuutta ulkonäköön.
Malliston elegantein versio on Nightshift. Klassiset yksityiskohdat ja café racer -tyyli sivunumerokilpineen sekä mustat yksityiskohdat tekevät kokonaisuudesta ehjän ja tyylikkään.
Moottori: ilmajäähdytteinen, 90-asteinen Desmodue-V2
Iskutilavuus: 803cc
Teho: 73 hv (53,6 kW) / 8 250 r/min
Vääntö: 65,2 Nm / 7 000 r/min
Voimansiirto: monilevyinen märkäkytkin, 6 vaihdetta, ketjuvet
Akseliväli: 1449 mm
Istuinkorkeus: 795 mm
Tankin tilavuus: 13,5 litraa
Kuivapaino: 170 kg (Nightshift 176 kg)
Paino tankattuna: 185 kg (Nightshift 191 kg)