Victor Axelsson Yamaha-mekaanikkojen Euroopan mestaruuskisoihin
Tribute PRO -malli kunnioittaa Ducatin ilmajäähdytteisen, kaksisylinterisen ja desmodromisella venttiiliohjauksella varustetun moottorin 50-vuotista historiaa.
Ducati esitteli Fabio Taglionin suunnitteleman pakko-ohjatulla eli desmodromisella venttiiliohjauksella varustetun moottorin 750 GT -mallissa vuonna 1971. Vuoden 2022 Scrambler 1100 Tribute PRO kunnioittaa Porgo Panigalessa valmistettujen desmo-pyörien historiaa 1970-luvun Ducateista tutulla okrankeltaisella värityksellä, jota käytettiin mm. 450 Desmo Mono- ja 750 Sport -malleissa. Siinä on myös vivahteita 750 Supersport -mallista, joka merkitsi suuren Ducati-kuljettaja Franco Uncinin eeppisen ajanjakson alkua. Tankin kyljissä on Giugiaron suunnittelema 1970-luvun Ducati-logo. Mustat pinnavanteet, perinteiset pyöreät peilit ja ruskea satula viimeistelevät kokonaisuuden.
Tribute PRO:ssa on kolme ajotilaa, jotka säätävät sek tehontuottoa että luistoneston asetuksia. Muut Scrambler 1100 -malliston versiot ovat Scrambler 1100 Dark Pro ja Scrambler 1100 Sport Pro
Moottori: ilmajäähdytteinen, kaksisylinterinen V-moottori 1079cc
Poraus x isku: 98 x 71 mm
Teho: 86 hv / 7 500 r/min
Vääntö: 88 Nm / 4750 r/min
Voimansiirto: 6 vaihdetta, ketjuveto
Akseliväli: 1514 mm
Istuinkorkeus: 810 mm
Tankin tilavuus: 15 litraa
Paino tankattuna: 211 kg
Lue myös: