Ducati jatkaa Panigale V4 -mallinsa vuosittaista uudistamista myös kaudelle 2023. Tällä kertaa kehitystyön alle on otettu elektroniikkapaketti, ja muutoksilla tavoitellaan pyörän intuitiivisempaa ja kaikentasoisille kuljettajalle helpompaa käytöstä.
Vuoden 2023 Panigale V4, Panigale V4 S ja Panigale V4 SP2 saavat uuden EVO2-version moottorijarrun säätöjärjestelmästä (EBC, Engine Brake Control), jossa järjestelmälle on tehty vaihdekohtainen kalibrointi ja lisäksi kuljettajan valittavissa on kolme moottorijarrutuksen tasoa. Uudessa järjestelmässä huomioidaan takarenkaalle tulevan painon vaihtelu jarrutuksen eri vaiheissa. Myös vaihdeavustimen (DQS, Ducati Quick Shift) toimintaa on muokattu huomioimaan paremmin ajetaanko osakaasulla vai täydellä kaasulla. Kun aikaisemmin järjestelmä kylmästi katkoi polttoaineen syöttöä, niin nyt toimintaa on pehmennetty järjestelmän muokatessa lisäksi sytytyksen ajoitusta. Rata-ajossa tyypillisissä täyskaasuvaihdoissa moottorin väännön tuottoa on pehmennetty, jotta pyörän vakaus säilyy parempana.
Lisäksi flektin toimintaa on muokattu palvelemaan paremmin katuajoa. Myös sähköisen kaasun (Ride by Wire) ja luistoneston (DTC, Ducati Traction Control) toimintaa on kehitetty sujuvammiksi. Luistonesto huomioi entistä tarkemmin pyörän sivuttaiskallistuksen.
Mainitut päivitykset ovat saatavilla myös vuoden 2022 Panigale V4 -malleihin heinäkuun 2022 lopusta alkaen.