Loppuunmyyty katsomo villinä Kullaksen voittaessa Tampere Supercrossin
Mitä saadaan, kun Multistradaan asennetaan Panigalen V4? Multistrada V4 RS tietysti.
Ducati on esitellyt numeroituna sarjana valmistetun V4 RS:n, jossa muiden mallien Granturismo V4 on vaihdettu 1103-kuutioiseen Desmosedici Stradale -moottoriin, joka tuottaa 180 hevosvoimaa. Tyyliin sopivasti kytkin on kuiva ja äänimaailman viimeiselee Akrapovic-äänenvaimennin.
Myös alustaan on panostettu ja se on valmistajan mukaan sporttisin, mitä Multistradassa on koskaan nähty. RS:n ohjauskulma on 25,75 astetta, kun se muissa Multistrada V4-malleissa on 24,5 astetta. Kevyet takovanteet ovat Marchesinin käsialaa ja etuvanne on Pikes Peak -mallin tapaan 17-tuumainen. 330-milliset jarrulevyt ja Brembon Stylema-satulat on poimittu suoraan Panigalesta. Jousitus on Öhlinsin semiaktiivinen Smart EC 2.0 ja sen perusasetus vaihtuu valitun ajotilan mukaan.
Ajotiloista puheen ollen, niitä on neljä, kuvaavasti nimetyt Race, Sport, Touring ja Urban. Race tarjoaa kuljettajan käyttöön täydet tehot kaikilla vaihteilla, mistä siirrytään askeleittain rauhallisempaan suuntaan aina pienempien vaihteiden voimaa rajoittavien asetusten kautta Urban-asetukseen oletuksena yhdistetyn isommillakin vaihteilla tehon 114 hevosvoimaan rajoittavaan matalimpaan tehoasetukseen asti. Ajo- ja tehoasetusten lisäksi kuljettajaa avustavat adaptiivinen vakionopeudensäädin, kuolleen kulman tunnistin, sutimisenesto, keulimisenhallinta, moottorijarrun hallinta ja molempiin suuntiin toimiva quickshifter. Mittaristo on 6,5-tuumainen TFT kaikilla moderneilla toiminnoilla.
Myös ergonomiaan on tehty muutoksia. Korkeammalle ja taaemmas asennetut jalkatapit mahdollistavat suuremmat kallistuskulmat. Matalampi, kapeampi ja suorempi ohjaustanko on tuntuman parantamiseksi kiinnitetty suoraan yläkolmioon. Ducatin mukaan ajoasennosta on saatu näin sporttisempi ilman liian suuria uhrauksia mukavuuteen.
Multistrada V4 RS tulee saataville tammikuusta 2024 alkaen.