Ducati julkisti pitkien matkojen taivaltajille suunnatun Multistrada V4 Rallyn, joka kilpailee suoraan BMW R1250 GS Adventurea ja Triumph Tiger 1200 Explorer -malleja vastaan.
Rallyssa huomiota on kiinnitetty erityisesti parannettuun mukavuuteen sekä kuljettajalle että matkustajalle. Ducatin mukaan se on elementissään yhtä hyvin pölysillä sorateillä kuin moderneissa metropoleissa. Marzocchin semiaktiivisen jousitusjärjestelmän (Skyhook DSS EVO) joustomatka on kasvatettu perusmallin 170/180 millistä 200 milliin. Automaattinen korkeussäätö pitää ajo-ominaisuudet tasaisena kuorman määrästä riippumatta. 30 litraan kasvatettu polttoainetankki lisää toimintamatkaa merkittävästi.
Tuulilasia on kasvatettu 20 milliä leveämmäksi ja 40 milliä korkeammaksi. Takarunkoa on pidennetty ja siten sivulaukkuja ja takalaukkua on voitu siirtää taaemmas, jotta matkustajalle jää enemmän tilaa. Vakiosatulalla istuinkorkeus on 870-890 milliä, ja eri satulavaihtoehdoilla sekä madalletulla jousituksella istuinkorkeutta voi vaihdella välillä 805-905 milliä. Lisäksi kuljettajalla on mahdollisuus hitaissa nopeuksissa ja paikallaan ollessa säätää yhdellä napinpainalluksella esijännitys minimiin, jolloin jalat yltävät paremmin maahan ja pyörän käsittely on helpompaa.
Rallyssa on tutkajärjestelmät sekä edessä että takana, ja niitä käytetään adaptiivisen vakionopeussäätimen lisäksi kuolleenkulman varoittimen toiminnan mahdollistamiseen. Mittaristona on 6,5-tuumainen TFT-värinäyttö, johon matkapuhelin voidaan tietysti liittää langattomasti. ABS-jarrut ja luistonesto huomioivat sivuttaiskallistuksen, lisäksi varustukseen kuuluu keulimisenesto, moottorijarrun säätö sekä alas- ja ylöspäin toimiva quickshifter-vaihdeavustin.
Ajomoodeja on neljä (Sport, Touring, Urban ja Enduro), joista kahdessa ensimmäisessä tarjolla on täydet 170 hevosvoimaa ja kahdessa jälkimmäisessä 115 hevosvoimaa. Ajoavustimien herkkyydet säätyvät valitun ajomoodin mukaisiksi automaattisesti. Enduro-moodissa keulimisenesto on deaktivoitu, samoin ABS takapyörältä ja etupään ABS ei huomioi pyörän kallistusta. Takasylinterien deaktivointi kuuluu varustukseen kuten perus-Multistrada V4:ssäkin, mutta nyt järjestelmää on kehitetty niin että takasylinterit ovat poissa käytöstä myöskin ajon aikana jos tehontarve on vähäinen. Muutoksella on saatu pienennettyä polttoaineen kulutusta. Käyttöjärjestelmä on avaimeton, ja vakiovarustukseen kuuluu vielä vakionopeussäädin sekä mäkilähtöavustin.
Moottorinan on Multistrada V4:stä tuttu V4 Granturismo. 1158-kuutioisen moottorin huipputeho on 170 hevosvoimaa 10 750 kierroksella ja vääntö 125 newtonmetriä 8750 kierroksella. Moottorin painoksi kerrotaan 66,7 kiloa. Runko on alumiinimonokokki, millä on saavutettu selvää painonsäästöä perinteisiin runkoratkaisuihin verrattuna. Perusmallin valuvanteiden sijaan Rallyssa on pinnavanteet, edessä 19-tuumainen ja takana 17-tuumainen. Renkaina on Pirelli Scorpion Trail II:t. Etujarrulevyt ovat halkaisijaltaan peräti 330-milliset ja satuloina on Brembon nelimäntäiset Stylemat. Takajarrulevyn halkaisija on 265 milliä ja satula on kaksimäntäinen. Pyörän kuivapainoksi ilmoitetaan 227 kiloa ja tankattuna vaaka näyttää 260 kiloa.
Värivaihtoehtoja on kaksi; Ducatin punainen sekä harjatun alumiinin ja mattamustan yhdistelmä. Öljynvaihtoväli on 15 000 kilometriä ja venttiilinvälykset tarkastetaan 60 000 kilometrin välein. Takuun pituus on neljä vuotta.