Vain muutama viikko sitten Ducati esitteli DVT-moottorijärjestelmänsä. Lyhenne tulee sanoista Desmodromic Variable Timing, mikä merkitsee muuttuvaa nokka-akselin ajoitusta. Päivitetty Multistrada on ensimmäinen järjestelmällä varustettu malli. Muutoksen tuloksena on 10 hevosvoiman lisäys (nyt teho on 150 hv) ja 12 newtonmetrin lisäys (nyt 136 Nm) sekä polttoaineenkulutuksen väheneminen kahdeksalla prosentilla. Tämän ansiosta myös huoltoväliä on voitu pidentää 15 000 kilometriin (aiemmin 12 000) ja venttiilisäätöjen väliä 30 000 kilometriin.
Panigale 1299:n tavoin Multistrada on saanut Inertial Measurement Unitin (IMU). Se on liitetty ABS-järjestelmään, mikä mahdollistaa ABS:n toimimisen myös kaarteissa, ja LED-valoon, joka Ducati Cornering Light -järjestelmän (DCL) avulla sovittaa valon mutkien mukaan. Tämä on kaikkien tuttujen sähköjärjestelmien lisäksi mahdollistanut kahdeksanportaisen keulimiseneston ja semiaktiivisen Skyhook-jousituksen parannuksen. Pyörä on saanut myös vakionopeudensäätimen.
Pyörään on tehty myös useita alustaan ja ergonomiaan liittyviä päivityksiä. Ducati on pyrkinyt parantamaan Multistradan offroad-potentiaalia. Satula on aiempaa kapeampi ja sen korkeus on säädettävissä 825 ja 845 millimetrin välillä. Maavara on kasvanut 20 millimetrin verran 180 milliin. Jalkatapeissa on irrotettavalla kumipäällysteellä suojatut piikit. Tuulilasissa on 60 millimetrin säätövara, ja Ducatin mukaan sen säätäminen onnistuu yhdellä kädellä. Lisäksi saatavana on kaksi 12v pistoketta.
S-versiossa on ainutlaatuista sen semiaktiivinen jousitus, DCL-varustettu LED-valo, vanteet, multimediajärjestelmä, TFT-mittaristo, Brembon 504-satulat ja 330-milliset jarrulevyt edessä 320-millisten sijaan sekä valkoinen väri; mutta Multistrada S on saatavana myös punaisena. Saataville on tulossa myös Multistrada 1200 S D Air, jossa on integroitu airbag-järjestelmä. Mallista riippumatta valittavana on neljä lisävarustepakettia: Touring pack, Sport pack, Urban pack ja Enduro pack.
Teksti Jonathan Balsvik