Ducati esitteli uuden Panigale V4:n ja paljasti samalla viralliset teholukemat ja muut tekniset tiedot.
Tarjolle tulee kolme eri versiota, perusmalli Panigale V4, Panigale V4 S ja huipulle Panigale V4 Speciale.
Ducatin uusi V4-moottori perustuu läheisesti MotoGP-sarjassa käytettyyn Desmosedici-moottoriin. Sylinterihalkaisija on katumallissa sama 81 milliä, joka on myös MotoGP-sääntöjen sallima maksimilukema. 1103-kuutioisessa moottorissa on puristussuhde nostettu peräti lukemaan 14,0:1. Huipputehoa on 214 hevosvoimaa 13 000 kierroksella. Paino tankattuna on saatu puristettua 198 kiloon.
Perusmallissa on täysin säädettävä Showan Big Piston -keula ja Sachsin Monoshock-takajousitus. Vanteina on valualumiinivanteet. Kuivapainoksi perusmallille ilmoitetaan 175 kiloa. S-versiossa jousitus on vaihdettu Öhlinsin Smart EC 2.0:een ja painoa on puristettu alas takoalumiinivanteilla ja litiumioniakulla. Huippumalli Specialessa on kisahenkisyyttä tavoiteltu mm. hiilikuituosilla, race-tyyppisillä kahvoilla ja jarrukahvasuojalla sekä Alcantara-satulalla. Rajoitettuna sarjana valmistettavan mallin jokainen yksilö on numeroitu ja Speciale on helppo erottaa muista malleista erikoisvärityksestään. Mukaan tulee Racing Kit, joka sisältää Akrapovicin titaanisen kokoputkiston ja irrotettavan kilpitelineen sekä racing-tuulilasin. Myös peilit on helppo irrottaa ja niiden tilalle tulee ”plugit”. Ducati Data Anylyzer (DDA) kuuluu varustukseen, samoin kisatyylinen tankin korkki ja pyörälle suojapeite. Akran putkistolla tehoksi ilmoitetaan 226 hevosvoimaa ja vääntölukemaksi 134 newtonmetriä.
Ducati Panigale V4
Moottorityyppi: 90-asteinen V4
Iskutilavuus: 1103 cc
Poraus x isku: 81 x 53,5 mm
Puristussuhde: 14,0:1
Teho: 214 hv / 13 000 r/min
Vääntö: 124 Nm / 10 000 r/min
Akseliväli 1469 mm
Istuinkorkeus: 830 mm
Tankin tilavuus 16 litraa
Paino tankattuna 198 kg (S-malli 195 kg)