Loppuunmyyty katsomo villinä Kullaksen voittaessa Tampere Supercrossin
Salakuvaajamme ikuisti Ducati Diavel V4 -mallin, jonka yksi yksityiskohta paljasti että kyseessä on jo käytännössä tuotantovalmis peli.
Diavelista tulee mieleen V2-moottori, onhan malli ensiesittelystään (2011) alkaen liikkunut ison veekakkosen voimin. Pian voidaan heittää hyvästit 1262-kuutioiselle Testastretta DVT -moottorille, jossa on desmodromisen venttiiliohjauksen lisäksi säätyvä venttiiliajoitus. Voimaa tuo moottori tarjoilee viimeisimmässä versiossaan 162 hevosvoimaa ja vääntöä 129 newtonmetriä.
Salakuvaajamme löysi uuden Ducati Diavel V4:n ajamassa aivan viimeisiä testejä, ennen kuin se esitellään yleisölle. Ajokuvista selviää moottorin olevan V4, ja parkkeeratun pyörän kuvassa näkyy jopa satulaan brodeerattu Diavel V4 -teksti. Tällaista tekstiä tuskin olisi tehty puhtaaseen prototyyppipyörään. Tämä osoittaa, että kyseessä on jo viimeisimpiä yksityiskohtia myöten valmis tuotantopyörä, joka pian näkee päivänvalon.
Moottorina on mitä todennäköisimmin Multistrada V4:stä tuttu, 1158-kuutioinen Granturismo-moottori, jossa siis sylinteriluvun lisäksi oli uutta myös se, että siinä ei enää käytetä Ducati-moottoreille tyypillistä desmodromista venttiiliohjausta. Tuottaako Granturismo-moottori Diavel-viritteisenä samat 170 hevosvoimaa vai enemmän, se selviää kun malli julkaistaan. Suhteellisen varmaa on kuitenkin, että teholukema tulee ylittämään vanhan V2-mallin lukemat.
Ulkoisesti uusi malli on helposti tunnistettavissa sekä Ducatiksi että Diaveliksi. Tuttu muotokieli on säilytetty: leveä takarengas, yksipuoleinen svingi ja jopa samat vanteet. Silti suurin osa osista on suunniteltu uudelleen eikä yksi yhteen vanhan mallin kanssa sopivia osia juuri ole.