Italialainen Energica tulee toimittamaan sarjan pyörät. Vielä ei ole tiedossa, kuinka monen osakilpailun yhteydessä uutta luokkaa tullaan ajamaan.
Tiimit tulevat käyttämään tuunattuja versioita Energica Econ katupyöristä, sellaisella sijoituttiin seitsemänneksi tämän vuoden Mansaarten TT Zero -luokassa. Sähköpyörän keskivauhti kilpailussa oli 127 km/h.
Lopullinen valinta tehtiin Energican ja belgialaisen Sarolean välillä. Energican mukaan sen sähköinen Moto-e-pyörä kehittää 145 hevosvoimaa ja sen huippunopeus on noin 240 km/h.
”FIM Moto-e World Cup on meille uusi ja mielenkiintoinen projekti, olemme ylpeitä voidessamme kertoa, että Energica on yhteistyökumppanimme tässä uudessa luokassa. Me uskomme erinomaisuuteen, laatuun ja suorituskykyisyyteen, emmekä voisi kuvitella parempaa yhteistyökumppania, jonka kanssa pääsemme julkistamaan tämän uuden FIM Moto-e World Cupin”, sanoi Dornan pääjohtaja Carmelo Ezpeleta.
”Energica on innovatiivinen markkinajohtaja tällä alalla, joten odotamme sähköpyöräkilpailuista upeita spektaakkeleita.”
Michelinin MotoGP:n tekninen johtaja Nicolas Goubert siirtyy Moto-e World Cupin toimitusjohtajaksi.
2019 luokassa nähdään 15-20 pyörää kilpailuissa, joissa ajetaan noin 10 kierrosta.