Päätöksen myötä myös yhtiön nimi muuttui Curtiss Motorcyclesiksi. Ennen sähköpyöriin siirtymistä Curtiss tosin valmisti 35 kappaleen erän Curtiss Warhawkia, joka oli kunnianosoitus Yhdysvaltain ensimmäisen V-Twin-pyörän tekijälle Glenn Curtissille, joka kehitteli moottoripyöriä 1900-luvun alkupuolella. Pyörän hinnaksi tuli 105 000 euroa.
Nyt Curtiss on julkistanut ensimmäisen sähköpyöränsä, Zeusin. Siinä on Zero Motorcyclesin moottori, jossa on 170 hevosvoimaa ja vääntöä 393 Nm. Pyörässä niin sanottu E-Twin konfiguraatio yhdistettynä kahteen Zeron sähkömoottoriin. Pyörän runko on kokonaan alumiinia.
Jousitus on Race Techin, iskuvaimennus toimii niin edessä kuin takanakin. Pyörät ovat hiilikuitua, jarrut Beringerin.
Pyörän katteeseen on upotettu iPad. Zeus tulee Curtissin mukaan myyntiin vuonna 2020. Sen hinnasta ei ole mitään tietoa tai arvioita.
Zeus on Curtissin suunnittelujohtaja Jordan Cornillen mukaan todennäköisesti tehokkain moottoripyörä V8-myllyjä käyttävien Boss Hossien jälkeen.
”Olen melko varma, että Zeus on tehokkain koskaan valmistettu sähköinen moottoripyörä.”
Curtiss ei aio kuitenkaan jatkossa keskittyä ainoastaan superpyörien valmistamiseen.
“Pitkän tähtäimen tuotantosuunnitelmassamme on pyöriä kaikkiin hintaluokkiin. Teemme myös pyörän, jonka hinta sopii lähes kenen tahansa lompakolle”, Cornille kertoo The Vintagentille.
”Tulevat mallimme vaihtelevat paljon niin genren, muodon kuin tehokkuuden osalta, ideanamme on luoda mallisto, joka tyydyttää jokaisen moottoripyöräilijän tarpeet”, Cornille lupaa.