Ensimmäisessä erässä Davies järjesti 5,216 sekunnin voittomarginaalin Aprilian tehdastiimin ranskalaiskuljettaja Sylvain Guintoliin.
Daviesin tehtävää helpotti ainakin hieman se, että paalupaikkamies, Kawasakia kuskaava britti Tom Sykes sekä Guintolin irlantilainen tiimikaveri Eugen Laverty joutuivat vetäytymään vuorollaan kärjestä jo varhaisessa vaiheessa ratavarikolle teknisten ongelmien vuoksi.
Ensimmäinen erä muodostui BMW:n juhlaksi, kun Daviesin italialainen tiimikaveri Marco Melandri kiirehti kolmanneksi 7,089 sekuntia voittajasta.
Davies täydensi täysosumansa toisessa erässä, joka noudatteli kärkikaksikon osalta miltei sadasosilleen ensimmäisen kaavaa: 5,035 sekunnin voitto Guintolista.
Kolmanneksi ajoi Sykes vajaat kahdeksan sekuntia kärjestä.
– Tein typeriä virheitä kauden avauksessa Australian Phillip Islandilla, mutta rehellisesti sanottuna en olisi uskonut, että yllän uudella pyörällä voittoihin näin nopeasti, myönsi Casey Stonerin hyvänä ystävänä tunnettu Davies.
– Tämä teki hyvää henkiselle kantille, mutta muistetaan nyt, että tämä oli vasta kauden toinen osakilpailu. Ei muuta kuin jatketaan kovaa työntekoa, eikä puhuta tittelistä, eikä edes ajatella mestaruutta. Ei, ei tämä muuta mitään, painotti Davies.
Guintoli johtaa MM-sarjaa kahden osakilpailun jälkeen pistein 85. Toiseksi nousseella Daviesilla on pisteitä koossa 63, eli 18 Aragonissa tylysti nollille jäänyttä Lavertya enemmän.
– Aragon on minulle kenties yksi tämän sarjan vaativimmista radoilta, joten minun pitää olla erittäin tyytyväinen kakkossijoihin. Oli todellakin mahdotonta kukistaa Chazia tänään, Guintoli kehui voittajaa.
– Minun pitää kiittää Aprilia-tiimiä, insinöörejä ja teknisen ryhmäni johtajaa Aligi Deganelloa siitä, että pystyin ajamaan noinkin hyvin toisessa lähdössä. RSV4:ään tekemämme muutokset toimivat hyvin, jatkoi Guintoli.
Seuraava osakilpailu ajetaan kahden viikon kuluttua Assenin radalla Hollannissa.
Aragon, Espanja.
Superbike-luokan MM-osakilpailu 2/15.
1. kilpailuerä:
1. Chaz Davies Iso-Britannia, BMW GoldBet S1000RR HP4
2. Sylvain Guintoli Ranska, Aprilia Racing RSV4 + 5,216
3. Marco Melandri Italia, BMW GoldBet S1000RR HP4 + 7,089
4. Jonathan Rea Iso-Britannia, Pata Honda CBR1000RR + 8,196
5. Loris Baz Ranska, Kawasaki Racing ZX-10R + 14,417
6. Jules Cluzel Ranska, Fixi Crescent Suzuki GSX-R1000 + 18,332
7. Carlos Checa Espanja, Alstare Ducati 1199 R + 24,306
8. Michel Fabrizio Italia, Red Devils Roma RSV4 + 25,884
9. Leon Haslam Iso-Britannia, Pata Honda CBR1000RR + 35,721
10. Ayrton Badovini Italia, Alstare Ducati 1199 R + 44,129
11. Max Neukirchner Saksa, MR Ducati 1199 R + 51,424
12. Federico Sandi Italia, Pedercini Kawasaki ZX-10R + 1.09,217
13. Ivan Clementi Italia, HTM Racing BMW S1000RR + 1.14,091
14. Vittorio Iannuzzo Italia, Grillini Dentalmatic BMW S1000RR + 1.48,328
2. kilpailuerä:
1. Davies
2. Guintoli + 5,035
3. Tom Sykes Iso-Britannia, Kawasaki Racing ZX-10R + 7,677
4. Davide Giugliano Italia, Althea Racing RSV4 + 12,549
5. Melandri + 19,766
6. Baz + 23,855
7. Cluzel + 26,926
8. Checa + 31,593
9. Haslam + 35,308s
10. Badovini + 44,497
11. Fabrizio + 53,071
12. Neukirchner + 55,223
13. Alexander Lundh Ruotsi, Pedercini Kawasaki ZX-10R + 1.32,995
14. Clementi + 1.41,979
15. Jonathan Rea Iso-Britannia, Pata Honda CBR1000RR + 1 kierros
MM-pistetilanne:
1. Guintoli 85
2. Davies 63
3. Eugene Laverty Irlanti, Aprilia Racing RSV4 45
4. Melandri 43
5. Fabrizio 42
6. Sykes 38
7. Cluzel 33
8. Baz 31
Seuraava osakilpailu: 28.4. Assen, Hollanti.