Ivan Cervantes ja Triumph ajoivat itsensä Guinnesin ennätystenkirjaan kiertämällä Nardon ovaalirataa vuorokaudessa yli 4000 kilometrin matkan. Edellinen ennätys koheni yli 600 kilometrillä.
Viisinkertainen enduron maailmanmestari Ivan Cervantes lähti ennätysyritykseen Triumphin Tiger 1200 GT Explorerilla. Tavoitteena oli lyödä Guinnesin ennätystä hallussaan pitävän jenkki Carl Reesen vuonna 2017 ajama 3406,17 kilometrin lukema. Reesen ennätysajossa keskinopeus tankkaus- ja renkaanvaihtopysähdykset huomioiden oli 141,9 kilometriä tunnissa.
Mikäli ennätyksen halusi murskata, vaati se käytännössä yli 200 kilometrin ajonopeutta, ja tietysti mahdollisimman lyhyitä varikkopysähdyksiä. Pysähdyksien lukumäärä saatiin Cervantesin ennätysyrityksessä pidettyä kurissa jo sillä, että Tiger 1200 GT Explorerin tankin tilavuus on muhkeat 30 litraa.
Näyttämönä oli Nardon 12,649 kilometrin pituinen highspeed-ovaali Italiassa. Guinnesin todistajien läsnäollessa Ivan Cervantes kiersi Nardon ovaaliradan 24 tunnin aikana 317 kertaa. Vuorokauden aikana tankkauspysähdyksiä oli 18 ja polttoainetta Triumph käytti yhteensä 520 litraa. Renkaat vaihdettiin kertaalleen. Kokonaisajomatkaksi muodostui näin 4012,53 kilometriä, mikä merkitsee pysähdykset huomioiden 167,79 kilometrin keskinopeutta.
Ennätystehtailija oli suorituksen jälkeen odotetusti väsynyt, mutta ennätyksestään onnellinen.
-Tiger 1200 GT Explorer oli täydellinen pyörä tähän ennätysyritykseen. Se on erittäin mukava ajaa pitkiä matkoja. Vaikeinta oli sää, sillä vuorokauden aikana alkoi sataa, onneksi Tigerissä on isokokoinen tuulilasi ja erinomainen suoja ajoviimaa vastaan. Ei ole aivan helppoa ajaa 24 tuntia putkeen tuollaista vauhtia, mutta ennätys on nyt kuitenkin minun ja pyörä osoittautui erinomaiseksi, kiteytti Cervantes.
Ennätysajon pyöränä käytettiin täysin vakiota Triumph Tiger 1200 GT Exploreria, joka valittiin sattumanvaraisesti tuotantolinjalta. Ennen ennätysajoa sillä ajettiin sisäänajo ja tehtiin 1000 kilometrin huolto.