Rengasvalmistajat ovat jo pitkään valmistaneet kaksikumiseosrenkaita, joissa on eri kumiseos (kovempi) keskellä rengasta kuin sivuilla. Näin renkaasta saadaan ainakin teoriassa joka tilanteessa paremmin toimiva. Nyt Bridgestone ilmoittaa, että heidän uusinta rengasta testataan viikonlopun kilpailuissa. Rengas on kolmekumiseoksinen eli keskeltä kova ja sivuilla eri kovuinen.
Katalonian radalla on kahdeksan oikealle ja vain viisi vasemmalle taittuvaa mutkaa. Oikealle taittuvat mutkat ovat loivempia ja niissä ajetaan lujempaa eli renkaiden oikea puoli lämpenee ja kuluu enemmän kuin vasen. Bridgestonen uusissa renkaissa on tästä johtuen pehmeämpi kumiseos vasemmalla puolella rengasta. Näin rengas pitää paremmin hitaammin ajettavissa mutkissa. Renkaiden oikea sivu on kovempi ja toimii vastaavasti paremmin lujaa ajettavissa mutkissa (jossa renhgas lämpiää enemmän kuin hitaissa mutkissa).
Bridgestone toivoo, että renkaat toimivat ja pitävät paremmin koko radan pituudelta. Toimiiko teoriassa hyvä ajatus käytännössä jää nähtäväksi.