BMW:llä mm. HP2 Sportin, S1000RR:n ja R nineT -malliston suunnittelusta vastannut ruotsalainen Ola Stenegård siirtyy Indianin palvelukseen.
Vaikka Stenegård on viihtynyt 15 vuoden ajan saksalaisen BMW:n leivissä, tiedetään yleisesti että hänen suurin intohimonsa liittyy V2-moottoripyöriin. Siirtyessään vastaamaan Indianin malliston suunnittelusta, hän tavallaan palaa kotiin, sillä Stenegård työskenteli juuri Indianilla ennen siirtymistään BMW:lle vuonna 2003.
Indianille Ola Stenegard vie mukanaan 20 vuoden kokemuksen moottoripyöräsuunnittelusta. Suunnittelun ja muotoilun lisäksi Stenegårdia arvostetaan siitä, että hän on onnistuneilla näkemyksillään auttanut kulloistakin työnantajaansa laajentamaan mallistoa uusille alueille ja laajemmalle asiakaskunnalle.
– Juuri se on asia johon Indian aikoo lähivuosina keskittyä, sanoo Indianin presidentti Steve Menneto. Indianin ykkösmies lisää, että on harvinaista löytää ja saada palkattua Stenegårdin kaltainen ainutlaatuinen suunnittelija. Ja kun tilanne tulee, on se myös hyödynnettävä.
Ola Stenegård opiskeli taiteita ja muotoilua yliopistotasolla sekä Tukholmassa että Kaliforniassa. Opiskelujen jälkeen hän ehti työskennellä niin Saabille, Öhlinsille kuin MCM-lehdellekin. Hän on siinäkin mielessä erikoinen suunnittelija, että hänellä on myös kädentaitoa rakentaa itse moottoripyöriä.
Stenegårdin isoveli rakensi chopper-pyöriä ja tämän innoittamana Ola Stenegård rakensi kaikkia käsiinsä saamia kaksipyöräisiä – polkupyöriä ja mopoja – jo lapsena. Jo seitsemänvuotiaana hän osasi hitsata muutokset omiin rakennusprojekteihin. 15-vuotiaana Stenegård voitti ensimmäisen kerran rakennettujen moottoripyörien näyttelyssä ykköspalkinnon itse rakentamallaan pyörällä. Yhä edelleen hän muotoilutyön vastapainoksi uppoutuu välillä omalle pajalleen ja rakentaa pyöriä omin käsin.
Kun Stenegårdilta kysytään mikä on kaikkein kaunein moottoripyörä, luettelee hän kolme eri mallia. Britten V1000, Norton Manx ja kolmantena ruotsalaissuunnittelija mainitsee Husqvarna GP500:n. Britten on uusiseelantilaisen insinöörivelho John Brittenin suunnittelema pyörä, joita rakennettiin yhteensä vain 10 kappaletta vuosina 1991-1998.