BMW ja Bosch esittelevät adaptiivisen vakionopeudensäätimen moottoripyöräkäyttöön.
Adaptiiviset vakionopeudensäätimet ovat kuuluneet jo pitkään autojen varustukseen, mutta BMW Motorrad ja Bosch ovat esitelleet vastaavan varusteen moottoripyöriin. BMW-termein puhutaan aktiivisesta vakionopeudensäätimestä (ACC, Active Cruise Control).
BMW:n ja Boschin yhteistyönä kehittämä ACC hyödyntää molempien yhtiöiden osaamista autojen elektronisista järjestelmistä. Mukavuutta parantava varuste säätää ajonopeutta kuljettajan valinnan ja edessä olevan ajoneuvon nopeuden mukaan säilyttäen kuljettajan määrittämän etäisyyden edellä olevaan ajoneuvoon. Etäisyydelle on kolme valintaa ja sen sekä nopeuden valinta sujuu ohjaustangon painikkeella – valitut asetukset esitetään mittaristossa. ACC:ssä on kaksi asetusta, comfort ja dynamic, jotka muuttavat kiihdytyksen ja hiljentämisen asetuksia. Etäisyyden valvonnan voi myös kytkeä pois päältä, jolloin vakionopeudensäädin toimii perinteiseen tapaan.
ACC myös vähentää tarvittaessa nopeutta kaarteissa mukavan kaarreajon varmistamiseksi. Suuremmilla kallistuskulmilla kiihdytys- ja jarrutustoimintoja lievennetään moottoripyörän vakauden varmistamiseksi. Lisäksi BMW painottaa järjestelmän kuljettajaa avustavaa luonnetta, ja korostaa, että vastuu ajamisesta on aina kuljettajalla. Yhtenä osana tästä järjestelmä reagoi ainoastaan liikkuviin kohteisiin, ja kuljettajan on jarrutettava itse, jos edessä on esimerkiksi pysähtynyt ajoneuvo.
Järjestelmän moottoripyöräsovelluksia esiteltäneen ensin BMW vuosimallin 2021 touring-mallistossa.