BMW on uudistanut S1000RR:ää miedosti vuodelle 2012. Vääntökäyrää on
saatu hieman siistittyä, ja Race ABS:n ja DTC:n (Dynamic Traction
Control) yhteistoimintaa on hiottu entistä sujuvammaksi. Muutetulla
kakkosvaihteen välityssuhteella tavoitellaan parempaa kiihtyvyyttä.
Moottorin kaasunvastetta Rain-tilassa on pehmennetty, ja Sport, Race ja
Slick -moodissa kaasuun vastaavuutta on puolestaan terävöitetty.
Runko on myös kokenut pientä päivitystä. Ohjauskulmaa ja takahaarukan
kiinnitystä on muutettu. Alustan säätömahdollisuuksia on lisätty, ja
pyörä on saanut uuden ohjausiskarin. Näillä muutoksilla pyörän ajo-
ominaisuuksia on saatu parannettua. Ohjauksen tunnokkuuden ja tarkkuuden
kerrotaan parantuneen entisestään.
Pyörän katteet ovat saaneet päivityksen, muun muassa perä on entistä
sirompi. Värivalikoimasta löytyy luonnollisesti myös BMW Motorrad
Motorsport -teema.
S1000RR on juuri tällä hetkellä Biken koeajossa Valenciassa.
Koeajoraportti ja tarkempi kuvaus pyörän uudistuksista löytyy 14.
joulukuuta ilmestyvästä Biken numerosta 1/2012.