BMW:n urheilullinen matkapyörä RS saa parannusta vakiovarustetasoonsa.
RS:n kaksisylinterisen, 1254-kuutioisen boxermoottorin Shift Cam -järjestelmän ansiosta tarjolla on voimaa läpi koko kierrosalueen, mikä tekee RS:stä mainion urheilullisen matkapyörän. Maksimiteho 136 hevosvoimaa saadaan alhaisella 7250 kierroksella ja 143 newtonin vääntölukema jo tuhat kierrosta matalammalla lukemalla. Vuoden 2023 RS on vieläkin houkuttelevampi, sillä osa aikaisemmin lisävarusteena olleista varusteista kuuluu jatkossa vakiovarusteisiin.
Dynaaminen luistonesto DTC on jatkossa vakiovaruste, kun aikaisemmin vakiovarustukseen kuului vain ASC-luistonesto ja DTC kuului lisävarusteena hankittavaan Performance-pakettiin. Aiemmat kaksi ajotilaa (Road ja Rain) saavat seurakseen ECO-moden, jonka pehmeä kaasuvaste auttaa kuljettajaa ajamaan mahdollisimman taloudellisesti ja maksimoimaan toimintamatkan tankillisella. Tähän asti Comfort-lisävarustepakettiin kuuluneet DRL-päiväajovalot ja led-vilkut kuuluvat nekin nyt vakiovarusteluun. Jarrujenkin osalta varustelu paranee, kun ABS Pro yhdessä DBC-järjestelmän (Dynamic Brake Control) siirtyy Performance-lisävarustepaketista vakiovarustukseen. Normaalin 12 voltin latauspistokkeen lisäksi myös USB-liitin kuuluu vakiovarustukseen. Jo aikaisemminkin mm. Mäkilähtöavustin, kahvanlämmittimet ja automaattinen hätäpuhelujärjestelmä ovat kuuluneet RS:n vakiovarustukseen.
Lisävarustelista jää muutosten jälkeenkin mittavaksi. Muiden muassa Pro-ajotilat ja dynaaminen moottorijarrun säätö MSR kuuluvat lisähintaan hankittavien varusteiden listalle, samoin istuinlämmittimet kuljettajalle ja matkustajalle, vaihdeavustin, avaimeton käyttö, sähkösäätöinen Dynamic ESA -jousitus ja rengaspainevalvonta.
Uusina värivaihtoehtoina ovat saatavilla Triple Black ja Sport (jälkimmäinen kuvissa).