BMW Motorrad Italia on yhdessä italialaisten customointiyritysten kanssa rakentanut kaksi R 18 -erikoismallia, jotka julkistettiin Verona Motor Bike Expossa. Tässä BMW Motorrad Rooman ja Garage 221:n BMW R 18 Aurora.
Garage 221:n idea räätälöidä R 18 sai alkunsa jo pyörän ensiesittelyssä, vuoden 2019 EICMA-messuilla. Muutostöissä inspiraationa olivat 1970.luvun cruiserit. ”Esteettisesti sujuva” kuvaa päämäärää, jota muutostöillä tavoiteltiin. Tiukasti renkaiden ympärille kietoutuvat lokasuojat ja iso batwing-kate hallitsevat pyörän ulkonäköä.
Tehdyt muutokset juontavat juurensa Garage 221:n kokemukseen BMW-maailmasta, ja kaikki käytetyt elementit ovatkin kotoisin muista BMW-malleista. Satula on lainattu vuoden 2005 BMW 1200 C:stä, Väritys on vuoden 1983 RT 100:sta ja Batwing-katteen kiinnikkeet ovat peräisin mm. R 100:n vilkkujen rungoista ja vuoden 1991 K 75:n takarungosta. Uudet lokasuojat ovat kokonaan käsintehtyjä.
Pakoputkisto on Leo Vincen valmistama, ja siinä on kiinnitetty erityishuomiota äänimaailmaan, jotta se olisi alkuperäistä täyteläisempi. Öljynjäähdyttimen säleikön muotoilussa on haettu vaikutteita 1960-luvun BMW-autojen säleiköistä.
Toinen customoitu R 18: