BMW ei tyytynyt C400-skoottereiden pelkkään Euro 5 -päivityksiin, vaan paransi samalla niiden ominaisuuksia ja varustetasoja.
Keskiluokan skoottereista enemmän kaupunkiajoon suunniteltu C400X esiteltiin jo vuonna 2017 ja Grand Turismo -varusteinen C400GT seuraavana vuonna. Nyt olikin sopiva aika päivittää skootterit, kun samalla jouduttiin joka tapauksessa tekemään moottoriin Euro 5- päivitykset.
Vaikka mallinimessä lukee 400, niin yksisylinterisen moottorin iskutilavuus on todellisuudessa vain 350 kuutiota. Moottorin yhteyteen on nyt vaihdettu sähköinen kaasukahva, optimoitu sylinterikannen kanavia ja säädetty elektroniikkaa. Kun vielä keskipakokytkimen jousivoimaa on lisätty ja kytkentäkierroslukua nostettu, niin molempien mallien pitäisi tuntua vähän teräväkulkuisemmilta, vaikka teho- ja vääntölukemat ovatkin pysyneet ennallaan.
ASC-ajoavakautusjärjestemän luvataan uusilla säädöillä toimivan paremmin myös märällä tai muuten liukkaalla alustalla. Kun aiemmin jouduttiin renkaanvaihdon yhteydessä kalibroimaan ASC:n toiminta aina manuaalisesti, niin nyt kalibrointi on automaattinen. Uusien jarrusatuloiden luvataan antavan selkeämmän painepisteen ja myös jarrumäntien palautus toimii niissä aiempaa paremmin. Etuosan oikeanpuoleiseen säilytyslokeroon on lisätty USB-latausmahdollisuus ja satulan alla olevan 31-litraisen säilytyslokeron valaistus on siirretty sivulta tavaratilan yläpuolelle. Huippunopeudeksi kerrotaan 139 kilometriä tunnissa.
Moottori: yksisylinterinen, 350 cc
Teho: 25 kW (34 hv) / 7 500 r/min
Vääntö: 35 Nm / 5 750 r/min
Voimansiirto: keskipakokytkin, portaaton CVT-vaihteisto
Akseliväli: 1565 mm
Istuinkorkeus: 775 mm
Paino tankattuna: 204 / 212 kg
Huippunopeus: 139 km/h