ECU (electronic control unit) on suomeksi moottorinohjausjärjestelmä, ja Bosch on niitä valmistavien yritysten kärkinimiä. Nyt heiltä on tulossa kokonaan uuden sukupolven ohjausjärjestelmäyksikkö.
Tämän päivän Boschin yksiköt perustuvat autojen vastaaviin, mutta työn alla oleva yksikkö on kuitenkin suunniteltu nimenomaan moottoripyöriin, ja siitä onkin onnistuttu tekemään viisi kertaa nykyisiä yksiköitä pienempi. Siinä on toki myös teknisiä parannuksia, mm. bluetooth, jotta kuljettaja voi tutkia vaikka älypuhelimellaan ECU:n antamaa dataa – polttoaineen kulutusta, kallistuskulmia ja paljon muuta.
Bluetooth-ominaisuus voi toimia myös avaimena, esimerkiksi siten, että moottoripyörä starttaa vain, mikäli se on bluetooth-yhteydessä puhelimeen. Puhelinta voi käyttää myös ECU:n kaukosäätimenä, esimerkiksi jos pyörä varastetaan, voi moottorin sammuttaa etänä. Uusi yksikkö tulee edullisemmaksi, ja Bosch toivookin että useammat valmistajat kasvavilta markkinoilta siirtyisivät kaasuttimista sähköiseen polttoaineen syöttöön.
Englantilainen Visordown on julkaissut kuvan uudesta ECU:sta vieressään edellisen sukupolven edustaja. Kokoero on merkittävä.