Viimeiset pari päivää on sujunut Portugalissa CFMOTO-koeajojen merkeissä.
Olen parasta aikaa Portugalissa, jossa järjestetään CFMOTOn 2025-uutuuksien esittely- ja koeajotilaisuus. Monista muista merkeistä poiketen, koeajot järjestetään kerralla ja paikalla on myös CFMOTO-edustajia ympäri maailmaa. Yhteensä paikalla kuuluu olevan yli 400 ihmistä, joten tapahtuma on todella massiivinen.
Aloitimme eilen maanantaina ajamalla odotetulla 125 NK -kevarilla sekä kolmisylinterisellä 675 NK -nakulla. Molempia ajettiin karting-radan alueella, 675 päästettiin valloilleen itse kartingradalla, jossa se taipui varsin mukavasti ja 125 NK:ta varten oli rakennettu gymkhana-tyyppinen rata, jossa pyörän ketteryys joutui todella koetukselle.
Iltapäivällä jatkoimme Portimãon GP-radalla, jossa tutustuimme 675 SR-R -sporttipyörän ominaisuuksiin. Jo tässä vaiheessa voi kertoa, että pyörä on erittäin miellyttävä ja helposti lähestyttävää suorituskykyä tarjoava pyörä, joka ei kuitenkaan ole liian äärimmäinen päivittäiseenkään käyttöön. Tarkemmin 125 NK:sta ja 675-kaksikosta saa lukea näillä näkymin Biken numerosta 4/25.
Tänään tiistaina vuorossa oli yksi vuoden odotetuimmista uutuuksista, 800 MT-X. Mallimerkinnän X-lisäys kertoo, että katupainotteisiin 800 MT -malleihin verrattuna pyörä on saanut alas asennetut bensatankit à la KTM 790/890 Adventure, lisää joustomatkaa sekä 21/18-tuumaiset vanteet. Koeajolla ajoimme parempaa ja huonompaa asfalttitietä sekä muutamia mukavia sorapäräyksiä. 800 MT-X:n koeajoraportti on luvassa Biken seuraavaan numeroon, 3/25.