FIM Moto E World Cup -sarjan ensimmäinen osakilpailuvoittaja Niki Tuuli jatkaa uraansa suomalaistallissa kaudella 2020. Sarja ajetaan MotoGP-kilpailujen yhteydessä.
Avant Ajo MotoE -talli ja Niki Tuuli jatkavat yhteistä matkaansa myös tulevalla kilpailukaudella. Tavoitteena on ajaa voitosta sähkömoottoripyörien FIM MotoE World Cup -sarjassa. 24-vuotias Tuuli jatkaa uraansa uudistuneessa kilpatallissa, joka kantaa uutta Avant Ajo MotoE -nimeä sekä tuoretta väritystä.
Sähkömoottoripyörien ratasarja aloitettiin viime vuonna ja Niki Tuuli sopeutui uuteen luokkaan mainiosti. Imatralainen voitti historian ensimmäisen kilpailulähdön Sachsenringin radalla. Kausi alkoi lupaavasti, mutta kolmannessa osakilpailussa Tuuli loukkaantui vakavasti ja sarja oli jätettävä kesken. Sarjan toisella kaudella 2020 menestyksekästä yhteistyötä jatketaan Avant Ajo MotoE -tiimin ja Tuulen välillä.
MotoE World Cup:n avauskilpailu kaasutellaan 3. toukokuuta Jerezin radalla Espanjassa. Viiden osakilpailun pituinen sarja päättyy Valenciassa 15. marraskuuta 2020.
Tallipäällikkö Aki Ajo:
”Olemme erittäin tyytyväisiä aloittaessamme toisen FIM MotoE World Cup -kautemme. Varsinkin, kun pääsemme jatkamaan yhteistä taivaltamme Niki Tuulen ja yhteistyökumppaniemme kanssa.”
”Viime kauden alku oli meille erittäin hyvä, mutta kauden loppupuolella tilanne muuttui, kun Niki loukkaantui Misanossa. Vuosi 2019 oli kuitenkin erittäin positiivinen, ja 2020 tavoittelemme sijoituksia sarjan kärjessä.”
”Upeaa että yhteistyökumppanimme haluavat jatkaa työtä kanssamme. Kausi 2020 on uusi, upea haaste Avant Ajo MotoE -tiimille.”
Kuljettaja # 66 Niki Tuuli:
”Uusi sopimus on hieno juttu. Haluan kiittää tiimiä ja erityisesti Aki Ajoa, koska he ova antaneet minulle mahdollisuuden näyttää vauhtini ja potentiaalini.”
”Tavoitteemme on aloittaa uusi kausi yhtä upeasti kuin viime vuonna. Fyysisesti olen hyvässä kunnossa. Toki minun täytyy tehdä edelleen kovasti töitä, jotta kuntoudun täysin viime kaudella kärsimästäni loukkaantumisesta.”
”Paiskimme hommia tinkimättömästi, jotta pystymme minimoimaan virheet ja taistelemaan kärkisijoista jokaisessa osakilpailussa.”