RSV4 1100 Factoryssa on uusi, 217-hevosvoimainen (13 200 kier./min), 1078-kuutioinen V4-moottori. Kuutiotilavuutta on siis kasvatettu RSV4:n aiemmasta 999,6:sta. Maksimivääntö on 122Nm (11 000 kier./min).
Racing-runko ja koko ulkonäkö on saanut uutta muotoa. Myös jarrut ovat uusiutuneet. Painoa on säästetty kokonaisuudessaan.
Pyörässä on vakiona Akrapovicin titaanin äänenvaimennin, joka täyttää katulainsäädännön.
Öhlins NIX -etuiskunvaimentimissa on uudet säädöt ja viisi milliä pidempi joustovara (125mm). Takana on Öhlins TTX -vaimennin. Myös ohjausiskunvaimennin löytyy, ja sekin on säädettävä.
Tavoitteena on ollut rakentaa ainutlaatuisen ja tunnistettavan näköinen pyörä. Pyörästä löytyvät ensimmäistä kertaa downforcea lisäävät siivet edestä sivuilta.
Pyörä painaa ajokuntoisena ja tankki täynnä 199 kiloa.
Aprilia RSV4 1000 RR edelleen mukana
Saatavilla on myös RSV4 1000 RR -malli, jossa on säilytetty 999,6-kuutioinen V4-moottori sekä aiempi runko. Kone tuottaa 201 hevosvoimaa (13 000 kier./min) ja 115Nm (10 500 kier./min).
Väritys ja grafiikat ovat uusia ja ovat saatavilla kahdessa kuosissa: musta ja harmaa.
Aprilia RSV4 1100 Factory
Aprilia RSV4 1000 RR