FIM Enel Moto-e World Cup -luokkaa ajetaan arviolta viidessä Euroopan MotoGP-osakilpailuissa. Sähköpyörien luokkaan on hyväksytty 18 pyörää ja kuudelle MotoGP-luokan tiimille on varattu kullekin kaksi pyörää. Kuusi sähköpyörää on varattu Moto2 ja Moto3 –talleille, joiden mukana on Ajo Motorsport.
Tallit, joilla kaksi pyörää:
Tech 3 Racing
LCR Team
Pramac Racing
Esponsorama Avintia Racing
Gresini Racing
Angel Nieto Team
Tallit, joilla yksi pyörä:
Sepang International Circuit
Marc VDS Racing Team
Ajo Motorsport
Pons Racing
Dynavolt Intact GP
SIC58 Squadra Corse
Sarjaan hyväksytyt tiimit vastaavat kuljettajasopimuksista. Ajajilla on oltava riittävä kansainvälinen RR-kokemus.
Sarjan pääsponsorina on italialainen energiayritys Enel. Luokan kisapyörien toimittajana on italialainen Energica. Sähköpyörien rengastoimittajana on Michelin.
Kisakalenteri FIM Enel Moto-e World Cup -luokan osalta julkistetaan Misanon GP:n (7.-9. syyskuuta) yhteydessä.
Sähköpyörien tallien kuljettajat julkistetaan syyskuun loppupuolella Espanjan Motorland Aragonin GP:n yhteydessä. Sähköpyöräluokassa ajetaan kahdet vapaat harjoitukset, aika-ajo ja itse kisa, joka on sunnuntaisin ennen Moto3-kilpailua.
Nopeudeltaan sähköpyörät ovat alkuvaiheessa hyvin lähellä Moto3-pyöriä FIM Enel Moto-e World Cup –sarjan johtaja Nicolas Goubertin mukaan.
”Ajamamme testit ovat menneet erittäin hyvin. Testissämme Spielbergin Red Bull Ring –radalla Loris Capirossi ja Alessandro Branetti ajoivat samoja kierrosaikoja kuin Moto3-pyörät”.
FIM Enel Moto-e –luokan viralliset testit ajetaan Espanjan Jerezissä 23.-25. marraskuuta (2018), 13.-15. maaliskuuta 2019 ja 23.-25. huhtikuuta 2019.