– Itse en ole uhrannut tuolle enää ajatustakaan. Ja jos olenkin, niin lähinnä siinä mielessä, miksi niin kävi ja miten välttää vastaavat tilanteet jatkossa, kertoo Saksan GP:hen keskittyvä RBA Racing-tiimin suomalaiskuljettaja.
Yhteensä 18 osakilpailua kattava kausi saavuttaa puolivälinsä Sachsenringin syheröllä radalla. Tulevan viikonvaihteen GP-näyttämöllä on mittaa ainoastaan 3671 metriä. Sachsenring on sarjan lyhin rata.
– Hyvillä fiiliksin Sachsenringille. Koko ajan ollaan menty eteenpäin ja edellinenkin kisa oli ihan positiivinen sen loppua lukuun ottamatta, KTM:llä kilpaileva Ajo viittaa vääntöön kahdeksannesta sijasta Assenissa.
Ajo joutui jäämään viime vuonna nilkkavamman vuoksi sivuun Saksan osakilpailusta. Sachsenring on tosin tullut vuosien saatossa jo varsin tutuksi.
– Radan alkuosa on tosi hidasta, mutta kolmos- ja nelossektorilla mennään jo paljon kovempaa. Alkuosalla on käytettävä aivoja, sillä liika ahnehtiminen hitaissa mutkissa voi kostautua kalliisti, perjantaina 21 vuotta täyttävä Ajo kuvailee tulevaa työmaataan.
Sachsenring on spesiaalirata, joka poikkeaa luonteeltaan sarjan muista estradeista. Perinteikkään saksalaisradan yksi ehdoton erikoisuus on siinä, että yhteensä 13 kaarteesta peräti kymmenen taittaa vasemmalle.
– Rata kuluttaa renkaiden vasempaa puolta varsinkin kisassa. Siihen seikkaan on kiinnitettävä huomiota heti perjantain ensimmäisistä vapaista harjoituksista lähtien, Ajo alleviivaa.