Suterin kustannukset kipuaisivat kausikohtaisesti tiettävästi kuitenkin
1,3 miljoonan euron kieppeille, minkä vuoksi Marc VDS:ssä punnitaan
tarkoin myös muita vaihtoehtoja.
Tiimipäällikkö Michael Bartholemy vihjaili jo kesällä Hondasta, mutta
nyt – yllätys, yllätys – enemmän tai vähemmän villeinä velloneissa
varikkohuhuissa pintaan on noussut Ducatin nimi. Kyseinen pyörä
vapautuisi Aspar-tiimiltä, joka joutui viheltämään viime viikolla pelin
poikki Ducatin suuntaan.
Brittimedia – kuinkas muuten – pitää espanjalaisten kollegojensa tuella
selviönä sitä, että kyseinen pyörä kuuluu 18-vuotiaalle Reddingille.
Kallio, 28, ajoi kaksi edellistä kautta MotoGP-luokassa Pramac-tiimin
Ducatilla. Lisäksi hän tuurasi tehdastiimissä Casey Stoneria.
Petrucci singahtaa Sacchin tiimissä MotoGP-luokkaan
Tilanne CRT-tiimien osalta on yhä pitkälti avoin, vaikka kuluva kausi
lähestyy jo kalkkiviivojaan.
Oikeastaan ainoa saletti juttu on se, että GP-jermu Colin Edwards ajaa
ensi kaudella Forward Racingin riveissä. Edwards ei ole tosin näillä
näkymin saamassa pyöräänsä toivomaansa teknistä tukea nykyiseltä
työnantajaltaan Yamahan Tech3 -satelliittitiimiltä.
Edwardsin soppari on jo julkistettu ja vastaava odottaa lähiaikoina, eli
Valencian GP:n aikoihin Iodaracingin suunnalta. Piaggio-ryhmän entisen
kilpailutoiminnanjohtajan Giampiero Sacchin vetämä projekti on jo niin
pitkällä, että kuljettajakin, eli Danilo Petrucci on ehtinyt avata
suuren suunsa.
– Odotan jo innolla talvitestejä ymmärtääkseni uuden pyöräni
potentiaalin, Petrucci viittaa Suter-BMW:n suuntaan.
Ja entä mitä muuta kuuluu hajanaiselta CRT-rintamalta? Tässä jotain,
joskin vielä täysin vahvistamatonta, eli huhujen varassa mennään:
BQR; FTR/Kawasaki: Yonny Hernandez.
Laglisse; Suter/BMW: Carmelo Morales tai Jordi Torres.
Aspar; Aprilia tai Suter/BMW: kaksi kuljettajaa, joista toinen on
nähtävästi Hector Barbera.
Gresini; FTR, Moriwaki tai TSR/Honda: Yuki Takahashi
Paul Bird’in tiimi; Aprilia: brittikuljettaja.