Pitkälti identtiset mallit eroavat toisistaan pääasiassa
ulkonäöllisesti. Molempien muotoiluun on selvästi kiinnitetty huomiota.
Katettu versio ER-6f on saanut uuden ZX-R -mallien ulkonäköä mukailevan
katteen. Nakumalli ER-6n puolestaan on saanut ulkonäkövaikutteita Kawan
Z-sarjan malleista.
ER-6 on päivittynyt myös muuten kuin ulkonäöllisesti. 649-kuutioisesta
kaksisylinterisestä moottorista on puristettu lisää potkua ala- ja
keskialueelle, joka lupailee mukavaa käytännön suorituskykyä.
Ulkomitoiltaan pienen moottorin ympärille on rakennettu uusi, kapeampi
runko, joka tarjoaa parannuksia mukavuuteen ja ajettavuuteen. Molempiin
seikkoihin on paneuduttu myös pienen alustan geometriapäivityksen
muodossa. Mukavuutta parantaa lisäksi uusi satula ja uusi, leveämpi
ohjaustanko lupailee helpompaa käsiteltävyyttä. ABS-jarrut ovat saaneet
päivityksen ja moottori täyttää Euro3-päästörajat.