Kallion talli järjesti viikko sitten ylimääräiset testit, koska siitä viikkoa aikaisemmin sadekeli oli vesittänyt lähes kokonaan kolme testipäivää.
– Se ylimääräinen testi ajettiin tällä samalla Jerezin radalla ja olin tyytyväinen testijakson antiin. Keli Etelä-Espanjassa oli lähes ihanteellinen ratamoottoripyöräilyn testiajoille, joten pääsin ajamaan reilusti kierroksia ja sain alle toistaiseksi parhaan kokemuksen Moto2-luokan pyörästä, Kallio kertasi.
Jerezin testijaksolla valkeakoskelainen ajoi lähelle testien parhaita kierrosaikoja ja pidempi kisasimulaatio sujui jo aivan kärjen tahtiin.
– Ajoin pari pidempää vetoa, joilla testattiin pyörän ja renkaiden toimivuutta kisaolosuhteissa. Pystyin ajamaan tasaisia 1.44:n kierrosaikoja, jotka menivät alle viime vuoden rataennätyksen, Kallio vertaili.
– Kisasimulaationi oli hitusen nopeampi kuin tallikaveri Scott Reddingillä, joten siltä osin näyttää jo hyvältä. Britti oli uusilla renkailla ja yhden nopean kierroksen vedolla 0,3 sekuntia nopeampi.
– En vielä ole pystynyt ottamaan uuden renkaan pidosta kunnon hyötyä irti. Ajoin samanlaisia kierrosaikoja täysin uusilla sekä yli 20 kierrosta ajetuilla renkailla. Tämä on yksi seikka, jota keskitymme parantamaan näissä testeissä, Kallio jatkoi.
Uusi pyörä jo julki Belgiassa
Kallion edustama belgialainen Marc VDS -talli esittelee tallin uuden ilmeen ja värityksen kansainväliselle medialle perjantaina Jerezissä.
Uudet kilpailuvärit paljastettiin jo yhteistyökumppaneille ja paikalliselle medialle viime viikonvaihteessa Belgian Charleroin kaupungissa, joka on tallin kotipaikka.
– Pyörän ja tiimin väritys on mielestäni parempi kuin viime vuonna, kun tallin perinteisten värien, hopean ja ruskean, oheen on lisätty runsaasti keltaista, Kallio päätti.
Teksti: Jarno Saari