Kuvassa esiintyvä malli ei ole kuitenkaan kaivattu RC4:nen, vaan KTM:n tuotekehitysosaston insinöörien ”lounastuntiprojektina” syntynyt 80-heppainen ja 140 kiloinen yksisylinterinen, juoruaa brittiläinen MCN.
Nyt ei muuta kuin toivomaan, että R&D:n inssit kutsuisivat markkinointiosaston kaverit liittymään lounasrinkiin…
Marraskuussa 2007 KTM:n sisäpiiriläiset julkistivat ensimmäiset tiedot salaisesta RC4 yksisylinterisestä sporttipyöräprojektista.
Brittikollegoidemme (MCN) mukaan mallin teholuvut olisivat 78 hv ja pyörän kokonaispaino alhaiset 132 kiloa, joten tehopainosuhde olisi vastaava kuin 600-kuutioisten. Testien mukaan prototyyppi voisi saavuttaa yli kahdensadan kilometrin tuntinopeuden.
Tässä vuoden 2007 prototyypissä käytettiin Duke 690 runkoa Cagiva Mito ”kääreissä”. Silloisten tietojen mukaan lopullisen pyörän moottori olisi muokattu 645-kuutioisesta 1-sylinterisestä ja muotoilu olisi RC8 superbiken kaltainen.
No, ei ole tullut RC4:sta. Sen sijaan KTM esitteli syksyn Milanon messuilla 125-kuutioisen prototyypin tulevasta katumallista.