Pekka Päivärinta ja Adolf Hänni valmistautuivat kisakauteen viime viikolla Tsekin Mostissa, jossa he testasivat kahden päivän ajan.
Pekka Päivärinta ja hänen sveitsiläinen matkustajansa Adolf Hänni lähtevät kirkastamaan viimevuotista MM-hopeaansa toiveikkaina. Takana ovat onnistuneet testit joulukuussa Espanjan Cartagenassa ja viime viikolla Tsekin Mostissa. Kalusto ja miehet ovat kunnossa.
Jännitystä alkavaan viiden osakilpailun kauteen tuovat monet sivuvaunuluokan alkavalla kaudella voimaan tulevat muutokset. Niistä merkittävin on MM-sarjan organisaatiomuutos. Superside lopettaa taloudellisista syistä MM-sarjan vetäjänä ja vetovastuun ottaa ainakin tänä vuonna Kansainvälinen moottoriliitto FIM. Muutos julkistettiin pari päivää sitten ja sivuvaunutiimit saavat sen vaikutuksista lisätietoa Le Mansissa.
Uutta sivuvaunuluokassa on myös se, että tällä kaudella ajetaan ensimmäisen kerran vakiomoottoreilla. Viime vuoden MM-kärkiparit ajoivat kaikki Suzukilla. Nyt Suzuki on vain Päivärinnalla ja Hännillä. Viime vuoden maailmanmestarit Ben ja Tom Birchall ajavat nyt Yamahalla ja pronssipari Tim Reeves ja Patrick Farrance Hondalla. Odotettavissa on siis merkkienkin välinen kilpailu.
Myös rengasrintamalla on muutoksia. Japanilainen Yokohama ei toimita enää renkaita sivuvaunuluokkaan. Adolf Hänni onnistui hankkimaan vielä alkavan kauden renkaat Yokohamalta. Kaikki muut ajavat englantilaisilla Avon-renkailla.
– Muutoksien vuoksi tällä kaudella rungon säätöjen merkitys korostuu. Meillä on tavoite sijoittua avauskisassa kolmen parhaan joukkoon. Jos rungossa ilmenee säätöongelmia, pääsemme jatkamaan virittämistä seuraavana viikonloppuna Saksan Lausitzringilla, jossa ajamme IDM:n eli Saksan mestaruussarjan ensimmäisen osakilpailun, toissa vuoden maailmanmestari Pekka Päivärinta kertoi.