Triumph esittelee enduromallinsa

Crossipyörissä viime vuonna debytoinut Triumph on odotetusti esitellyt enduromallien kaksikon.

Triumph on esitellyt uudet enduromallinsa. TF 250-E ja TF 450-E käyttävät samaa kevyttä alumiinirunkoa, joka on suunniteltu tarjoamaan erinomaista ajettavuutta ja vakautta ajoalustasta riippumatta. Etujousitus on 48-millinen USD ja takaa löytyy linkkuvälitteinen iskunvaimennin, molemmat KYB:n valmistetta – ja enduromallissa käytetään omanlaistaan takahaarukkaa. Valmistaja kertoo, että mallien kehitystyössä on hyödynnetty maailmanmestarien Ivan Cervantesin ja Paul Edmondsonin osaamista.

TF 450-E on suunniteltu erityisesti nopeille, avoimille reiteille. Moottorin tehontuoton kerrotaan olevan tasainen ja ennakoitava, ja luonteen poikkeuksellisen tunnokas. Valmistaja ei ilmoita moottorin suoritusarvoja. 250-kuutioisen moottorin kehutaan puolestaan olevan luokkansa tehokkain 42,3 hevosvoiman ja 27,8 newtonmetrin ansiosta. Yhteisenä seikkana enduromoottorien kaksikolle pyörivät massat ovat crossimoottoreita suuremmat, minkä kerrotaan vakauttavan luonnetta. Athenan moottorinohjaus tarjoaa kaksi napinpainalluksella valittavaa kartoitusta, joista toinen on aggressiivisempi, toinen tasaisempi luonteeltaan.

Ergonomian osalta mallit on suunniteltu tarjoamaan yhdistelmän suorituskykyä ja mukavuutta. Muokattavuutta tarjoavat ohjaustangon säädettävät kiinnikkeet. Istuinkorkeus on endurolle tyypilliset 955 millimetriä.

Triumph TF 250-E ja TF 450-T tulevat saataville huhtikuun aikana.

Uusin numero