Ducati on esitellyt uutta, kevyempää V2-moottoria käyttävän Multistrada V2:n, jonka perusversion se kehuu olevan luokkansa kevyin.
Uuden Multistrada V2:n keskiössä on uusi, vain vajaat 55 kiloa painava moottori ja siihen kiinnittyvä alumiinimonokokki. Näin on mahdollistettu huima 18 kilon kevennys edelliseen malliin verrattuna. Perusmallinen Multistrada V2 painaa ajovalmiina, mutta ilman polttoainetta 199 kiloa, paremmin varusteltu S-malli kolme kiloa enemmän.
Moottorista on poistunut desmodrominen venttiilinohjaus, mutta sen tilalle on saatu juostavuutta lisäävä muuttuva venttiilinajoitus. Vähintään 75 % moottorin 92 newtonmetrin maksimiväännöstä on käytettävissä 3500–11000 kierroksen käyntinopeudella. Maksimiteho on 115 hevosvoimaa 10750 kierroksella.
Jotta Multistrada-mallinimelle olisi katetta, malleissa käytetään 19-tuumaista etuvannetta – takavanne on tuttuun tapaan 17-tuumainen. Perusmallin jousituksena toimii Marzocchin 45-millistä täysin säädettävä USD-etuhaarukka ja Sachsin täysin säädettävä takaiskari, molemmat 170 millin joustomatkalla. S-mallissa edellä mainittujen säädöistä huolehtii Ducatin erinomainen, semiaktiivinen Skyhook-järjestelmä. Se sisältää myös laskutoiminnon, jonka avulla istuinkorkeutta voi madaltaa esimerkiksi pysähdyttäessä.
Aerodynamiikka on suunniteltu parantamaan kuljettajan ja matkustajan mukavuutta toisaalta tarjoamalla suojaa ajoviimalta ja säältä, mutta toisaalta tarjoamalla tarvittaessa viilennystä. Ergonomiaa on uudistettu ja erityisesti matkustajan tilat ovat aiempaa paremmat. Istuin on asetettavissa kahdelle korkeudelle ja pyörän keskikohdan kerrotaan olevan erityisen kapea maahan ylettymisen helpoittamiseksi.
Viisituumainen värinäyttö on uusi ja ekeltroniikkavarustus on tuttuun Ducati-tyyliin vähintäänkin kattava. Ajoasetuksia on viisi ja tehoasetuksia neljä, lisäksi varustukseen kuuluu kaarre-ABS, sutimisenesto, keulimisenhallinta ja moottorijarrun hallinta, joista kaikki ovat muokattavissa.
Uusi Multistrada V2/S tulee saataville tammikuussa 2025.