BMW päivittää F 900 R- ja XR-mallit kevyesti. Uuden ulkonäön lisäksi mallit saavat täysin säädettävän etuhaarukan, kevyemmät vanteet ja lisää vakiovarustusta.
Erimunaiset kaksoset, BMW F 900 R ja F 900 XR, päivitetään vähemmän yllättäen samanaikaisesti. 895-kuutioinen, 105-hevosvoimainen rivikakkonen pysyy ennallaan, mutta Dynamic-ajoasetusta on päivitetty räväkämpään suuntaan ja lisävarustukseen on lisätty sutimisenesto (DTC), ABS Pro sekä moottorijarrun hallinta. Akrapovicin äänenvaimennin kuuluu 900-Gessun vakiovarustukseen, mutta R- ja XR-malleihin 1,2 kilon painonsäästön tuovan vaimentimen joutuu ostamaan lisävarusteena.
Painonsäästöstä puheen ollen, mallien uudet 17-tuumaiset valuvanteet ovat 1,8 kiloa entistä kevyemmät, mikä ei voi olla näkymättä ajettavuudessa. Painoa leikkaa myös 800 grammaa entistä kevyempi akku. Molemmissa malleissa käytetään 43-millistä, täysin säädettävää USD-etuhaarukkaa.
Molemmissa malleissa käytetään vilkkuihin integroitua takavaloa. Mallikohtaisina päivityksinä XR:n vakiovarustukseen on lisätty Ajovalo Pro, joka sisältää muun muassa kaarrevalon, sekä kahvalämmittimet. Lisäksi malliin on lisätty käsisuojat ja katteiden muotoa on päivitetty. R-mallin ajoasentoa on päivitetty sporttisempaan suuntaan muuttamalla ohjaustangon ja jalkatappien sijainteja.
F 900 XR:n omistajaksi pääsee 17400 ja F 900 R:n 13500 eurolla.