Yamaha tuo Tracer 9 -malleihin reilusti lisää varustusta kasvojenkohotuksen yhteydessä. Saataville tulee myös uusi automatisoitu manuaalivaihteisto Y-AMT.
Yamaha päivittää Tracer 9 -mallistoa hienoisesti. 890-kuutioisella kolmisylinterisellä varustettu matkasportti tuottaa edelleen 119 hevosvoimaa 10000 kierroksella ja 93 Nm 7000 kirroksella, mutta ulkonäköä on uusittu ja malli on saanut lisää varustusta. Uuden muotoilun ja säädettävän tuulilasin kerrotaan parantavan tuulensuojaa. Myös ergonomiaa on muutettu mukavampaan suuntaan ja uusi takarunko on 50 mm pidempi, mikä parantaa kyytiläisen oloja.
Perusmallinen Tracer 9 saa uuden 7-tuumaisen mittariston ja päivitetyt ohjaustangon painikkeet. Valot ovat kirkkaammat, ajovalossa on kaarretoiminto ja hätävilkut syttyvät automaattisesti voimakkaassa jarrutuksessa. Lisävarusteena malliin saa Y-AMT-vaihteiston – Y-AMT tuo mukanaan kahvalämmittimet ja itsestään palautuvat suuntavilkut.
Tracer 9 GT:n valot ovat vieläkin paremmat, sillä ajorataa valaistaan Yamahan Matrix LED -teknologialla. Jousitus on elektronisesti ohjattu ja vakiovarustukseen kuuluvat myös tuulilasin sähkösäätö, kahvalämmittimet, älyavain, kolmannen sukupolven quickshifter ja itsestään palautuvat suuntamerkit. Lisävarusteena saatava Y-AMT tuo jälleen pientä extraa, GT:n tapauksessa mäkilähtöavustimen ja yhdistelmäjarrut.
Tracer 9 GT+ ei jätä paljoakaan varaa toiveille. Mallissa on kaiken edeltävän lisäksi vakiona Y-AMT, adaptiivinen vakionopeudensäädin, kuolleen kulman varoitin, taustavalaistut painikkeet, rengaspaineen valvontajärjestelmä sekä DLC-pinnoitetuilla rullilla varustettu DID-ketju.
TRACER 9 -malliston keskeiset ominaisuudet: