Ei nyt ihan kuitenkaan. 1290 Super Adventuren 1301 kuution iskutilavuudesta on päästy 1390-mallin 1350 kuutioon. Uudesta Super Adventuresta esitellään S-version lisäksi paljon herkkuja sisältävä Evo.
Aloitetaan ilmeisestä. 1390 Super Adventure S on saanut Super Dukesta tutun moottorin, jonka iskutilavuudeksi KTM ilmoittaa 1350 kuutiosenttimetriä. Muuttuvalla nokka-akselin ajoituksella varustettu moottori tuottaa 173 hevosvoimaa 9500 ja 145 newtonmetriä 8000 kierroksella.
S-mallissa käytetään perinteistä vaihteistoa, mutta Evossa debytoi KTM:n automatisoitu manuaalivaihteisto (AMT). Se mahdollistaa täysautomaattisen toiminnan lisäksi vaihteiden vaihtamisen sekä vaihdepolkimella että ohjaustangon painikkeilla.
Ruonkoa on päivitetty ajettavuuden ja vakauden parantamiseksi. Ajoasentoa on muutettu rennommaksi asentamalla jalkatapin 8 mm alemmas ja 10 mm leveämmälle. Molemmissa malleissa käytetään WP:n uusinta semiaktiivista järjestelmää (SAT), jonka toimintaa on parannettu uusilla PWM-antureilla ja etuhaarukan rakenteen muutoksilla.
Mallin ulkoasu on päivitetty, LED-valo ja tuulilasi ovat uusia ja tavaratilaa on entistä enemmän. Mittaristo on uusi V80-kosketusnäyttö, jonka luvataan toimivan myös paksujen talvihanskojen kanssa. Ajotilat on päivitetty ja mittaristossa on tietysti täydet connectivity-ominaisuudet. S-malliin saa lisävarusteena adaptiivisen vakionopeudensäätimen, joka tuo mukanaan jarruavustimen, törmäysvaroittimen ja etäisyysvaroittimen – Evossa ne kuuluvat vakiovarustukseen.
KTM 1390 Super Adventure S ja Evo tulevat saataville vuoden 2025 alkupuolella.