Continentalin uusi TrailAttack 3 on tarkoitettu pääosin asfaltilla ajaville seikkailupyöräilijöille mutta koeajon perusteella se sopii hämmästyttävän hyvin myös soratiesurffailuun.
Alla BMW R1250GS, asfaltti päättyy ja alkaa karkea ja röykkyinen soratie. On aika ottaa luistonesto pois päältä ja pitää hauskaa. Istuva ajoasento vaihtuu samalla tapeilta ajamiseen ja katse siirtyy kauemmas eteenpäin. Muutaman kilometrin kuluttua edessä odottaa kuvaaja, jotta saamme koeajosta mukaan ajokuvia. Vasta kuvauspaikalle pysähdyttäessä havahdun, että alla ei olekaan soratielle tai maastoajoon tarkoitetut nappularenkaat, vaan lähes katurenkaan kuviolla varustetut Conti TrailAttack Kolmoset. Matkalle ehti osua kovapohjaista soratietä, karkeampaa mursketta ja myös pehmeitä hiekkakohtia. Bemari selvisi niistä kaikista ongelmitta, pyörä eteni vakaasti kaikilla alustoilla. TrailAttack 3 vakuutti ainakin allekirjoittaneen heti ensimmäisistä kilometreistä lähtien.
Continental täydentää adventure-käyttöön suunnattujen renkaiden mallistoaan uudella TrailAttack 3 -renkaalla. Jo seitsemän vuoden ikään ehtinyt TrailAttack 2 jää edelleen tuotantoon edullisempana vaihtoehtona. Näiden pääasiassa asfalttikäyttöön suunnattujen vaihtoehtojen lisäksi Continentalilla on mallistossaan soratiekäyttöön suunnittellut TKC70 ja ContiEscape -mallit. Puhtaasti offroad-käyttöön Contin ase on TKC80.
Uuden TrailAttack 3 -renkaan tunnistaa uudesta kuvioinnista, jossa edelleen on havaittavissa saksalaista suoraviivaisuutta. Kuvioinnin lisäksi myös renkaan rakenne ja kumiseos on uusittu. Eturenkaan kuvioinnissa on pääpaino ollut maksimaalisessa jarrutustehossa, takarenkaassa taas pidossa kiihdytyksissä.
Valmistaja lupaa sekä kuivapidon että märkäpidon parantuneen kolme prosenttia. Renkaan luvataan lämpiävän optimaaliseen käyttölämpötilaansa 20 prosenttia nopeammin ja kulutuskestävyydelle luvataan jopa 25 prosentin parannus.
Lisää renkaan ominaisuuksista ja koeajokokemuksista seuraavassa painetussa lehdessä, joka ilmestyy 18.4.